امام جمعه دماوند گفت:یگانه راه عبور از شرایط نامساعد و قطعی برق، صرفه‌جویی عمومی و همکاری جهت کاهش مصرف این انرژی است.
کد خبر: ۹۷۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 09 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: گرمای بی سابقه هوا در جهان و کم شدن بارش ها و همچنین افزایش مصرف آب و برق، مشکلاتی را برای مردم جهان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی باعث شده اغلب نیروگاه های برق آبی که ۱۴ درصد برق کشور را تولید می کنند از مدار تولید خارج شوند، بیان داشت: مصرف برق در وسایل سرمایشی به میزان بی سابقه ای بالا رفته است به طوری که امسال ۱۳ درصد بیشتر از پارسال مصرف برق داریم که باید صرفه جویی کرد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی به در پیش بودن سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: علمای اهل سنت امام نهم را برای تقوا و سخاوت، عبادت و شجاعت، بخشندگی و علم و معنویت ستوده اند.

وی به در پیش بودن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) و روز ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: ازدواج ساده و کم هزینه این دو شخصیت جهان اسلام الگوی ازدواج آسان برای جامعه است و ثمره آن ایجاد آرامش و افزایش عفت عمومی و فرزندآوری و تربیت نسل متعهد و اخلاق مدار است.

وی با بیان اینمه دولت آتی با تامین شغل و مسکن، فرهنگ ازدواج آسان را باید ترویج و عملیاتی کند، گفت: تاخیر در امر ازدواج ممکن است باعث افزایش مفاسد اخلاقی و اجتماعی شود.

حجت الاسلام فتاح دماوندی همچنین به سالروز قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب و روز عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: رعایت حجاب باعث ایجاد آرامش روانی در جامعه و مدیریت صحیح غرایز و همچنین حفظ جایگاه والای زن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار