کد خبر: ۹۷۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 09 July 2021
مدیرکل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه هزار میلیون ریال تسهیلات نوسازی با نرخ کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به استان همدان ابلاغ شده گفت: میزان سهمیه ابلاغی استان در سال ۱۴۰۰ به سه بانک عامل بیش از ۳ هزار و ۳۳۰ واحد است.

به گزارش تابناک همدان، حسن ظفری از ابلاغ تسهیلات نوسازی و بهسازی مساکن خبر داد و اظهار داشت: براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ابلاغ سهمیه تسهیلات بهسازی و نوسازی توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل مانند تجارت، کشاورزی، صادرات، مسکن، ملت و ملی سهمیه بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات به استان همدان برای برنامه ریزی وپذیریش پرونده از سوی بنیاد مسکن ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه در این عرصه هزار میلیون ریال تسهیلات با نرخ کارمزد ۵ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله به استان همدان ابلاغ شده است افزود: میزان سهمیه ابلاغی استان در سال ۱۴۰۰ به سه بانک عامل بیش از ۳ هزار و ۳۳۰ واحد است که در این بین بیشترین سهمیه نیز به بانک تجارت تعلق دارد.

این مقام مسئول درباره پروژه احداث ۳ واحد مسکن محرومان نیز عنوان کرد: از سه هزار واحد تعریف‌شده برای مسکن محرومان در استان همدان ۲ هزار و ۹۶۰ واحد موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده و ۲ هزار و ۹۴۶ نفر متقاضی نیز برای عقد قرارداد به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۸۸۶ متقاضی موفق به عقد قرارداد با سیستم بانکی شده‌اند و بیش از ۲ هزار و ۸۰۴ واحد نیز مرحله اجرای فونداسیون را سپری کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان افزود: ۲ هزار و ۶۰۹ واحد موفق به اجرای سقف شده و ۲ هزار و ۶۱۸ واحد نیز عملیات سفتکاری را به پایان رسانده‌اند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه بیش از ۲ هزار و ۹۸ واحد آماده بهره‌برداری است عنوان کرد: با توجه به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه بیش از ۹۰ درصد است امید داریم نیمه اول سال ۱۴۰۰ پروژه را به‌طور کامل به بهره‌برداری برسانیم.

ظفری ادامه داد: این پروژه با همکاری مردم محقق شده و برای اجرای آن تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که شامل تسهیلات بانکی، کمک‌های بلاعوض و آورده خود مردم می‌شود.

وی مطرح کرد: مجموع اعتبارات پیش‌بینی‌شده شامل تسهیلات بانکی، کمک‌های بلاعوض و آورده خود مردم برای این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه ساخت مسکن محرومان در بودجه ۱۴۰۰ دارای ردیف مالی مشخص شده است و این یعنی این پروژه ادامه خواهد یافت گفت: پس از پایان این پروژه در نظر داریم سهمیه احداث هزار واحد مسکن محرومان را برای استان همدان در سال ۱۴۰۰ اخذ کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار