معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۷۶ میلیون دلار امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
کد خبر: ۹۷۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹ 05 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری افزود: صادارت کالا از استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳۰ درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: ۳۵۱ هزار تن کالا در قالب هشت هزار و ۱۵۷ فقره به ۷۴ کشور جهان از جمله ۱۴ کشور همسایه ، هند ، چین ، کشورهای CIS و اتحادیه اروپا صادر شده است .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی یادآورشد: صادرات کالا از استان مرکزی از نظر تعداد و وزنی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۲۴ و ۱۹ درصد افزایش یافته‌ است.
اصغری ادامه داد: سهم خرداد ماه صادرات استان مرکزی ۱۰۰ میلیون دلار کالا بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی، مواد غذایی، کاشی، سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده از این استان در سال جاری است.
وی افزود: در سه ماه نخست سالجاری ۳۳ هزار تن کالا به ارزش۱۲۱ میلیون دلار به استان مرکزی وارد شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به لحاظ ارزش ۱۱۹ درصد و به لحاظ وزنی ۲۷درصد افزایش داشته است .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: انواع ماشین آلات و مواد اولیه خط تولید عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی از ۳۷ کشور جهان از جمله چین، ترکیه، امارات، اکوادور، چک، هند، آلمان به این استان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار