مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: درآمد گمرکات استان در سه ماه سپری شده از سال جاری ۲۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۷۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳ 24 June 2021

رسول کوهستانی پزوه افزود: گمرکات استان در مدت یادشده ۲ هزار میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال درآمد داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: ۶۷۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالاهای وارداتی توسط گمرکات استان در بهار امسال دریافت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۹ درصد افزایش داشت.

مدیرکل گمرکات اصفهان ادامه داد: بیش از ۶۴۰ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال بعنوان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان در این مدت وصول شد که در مقایسه با بهار سال گذشته ۹۴ درصد بیشتر است.

وی درآمد حاصل از عوارض  صادراتی در سه ماهه ابتدایی امسال گمرکات استان را یک هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: وصول عوارض صادراتی به‌منظور کنترل و تنظیم بازار داخلی برای برخی از کالاها بر عهده گمرک است که دریافت این عوارض در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ برابر شده است.

کوهستانی پزوه خاطرنشان کرد: طبق قانون و مقررات وصول حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری و سایر عوارض‌ها نظیر یک درصد هلال احمر و حتی برای کنترل و تنظیم بازار داخلی، وصول عوارض صادراتی برای کالاهایی مانندشیر خشک، مرغ، سنگ‌های خام و کار نشده نیز بر عهده گمرک است.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی و فعالان مُجاز اقتصادی از ابتدای سال تاکنون بیان کرد: بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال ضمانت‌نامه بانکی مدت‌دار برای حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری و ضمانت‌نامه بانکی یکساله برای فعالان مجاز اقتصادی از زمان درخواست، گرفته شده است.

به گفته وی، ضمانت‌نامه‌های گرفته شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار