مدیرعامل کارخانجات نساجی و پوشاک سبلان پارچه گفت: با ورود دستگاه قضایی این شرکت از حالت تعلیق در آمد و باعث اشتغالزایی برای یک هزار و 300 نفر در استان اردبیل شد.
کد خبر: ۹۷۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 23 June 2021

 انور حجازی نیا مدیرعامل شرکت سبلان پارچه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آیین افتتاح نمایشگاه تولیدات پوشاک این شرکت برگزار شد، عنوان کرد: از سال 1371 با احداث گروه نساجی سبلان پارچه موافقت شد و این مجموعه فعالیت خود را بصورت گسترده آغاز کرد.

وی افزود: در سال های اخیر به دلیل کارشکنی یکی از بانک ها و سودجویی گروه فساد، این شرکت به حالت تعلیق در آمده بود که با ورود دستگاه قضائی مشکلات موجود برطرف شد و این کارخانه فعالیت خود را از 28 اسفندماه سال 99 شروع کرد که به دلیل آغاز موج سوم کرونا فعالیت آن با کمی تاخیر و به صورت رسمی از 28 فروردین ماه سالجاری آغاز کرد.

حجازی نیا گفت: هزینه راه اندازی کامل این مجموعه با اعتبار 326 میلیارد تومان(با دلار 800 تومانی) انجام شده بود که گروه فساد این کارخانه را تنها با قیمت 78 میلیارد تومان به مزایده گذاشته بودند.

سبلان پارچه

مدیرعامل شرکت سبلان پارچه گفت: در برهه ای زمان تصمیم بر آن بود که این شرکت به اصفهان منتقل شود که با پافشاری نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، افراد سودجو نتوانستند راه بجایی ببرند و ورود مستقیم دستگاه قضایی مانع از خروج این کارخانه عظیم به استانی دیگر شد و باعث اشتغالزایی حدود یک هزار و 300 نفر در استان شد.

وی این شرکت را نمود واقعی ارتباط بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد و گفت: تولیدات این شرکت با به کارگیری علوم دانشگاهی و صنعت و همچنین مدل های بومی و جهانی عرضه می شود و خوشبختانه در این مدت کوتاه توانسته ایم بازار خوبی برای محصولات فراهم کنیم و در حال حاضر اجناس تولیدی تا شش ماه آینده پیش فروش شده اند.

مدیرعامل شرکت سبلان پارچه گفت: در حال حاضر در مرحله برندسازی هستیم و در سراسر جهان خصوصا در اروپا، آمریکا و کشورهای خلیج نشین کارهای مارکتینگ انجام شده است.

حجازی نیا گفت: کارخانه در حال حاضر به صورت کامل به مسیر خود بازگشته و با توجه به اینکه تولیدات این شرکت بر اساس مد چهار فصل است هیچ یک از تولیدات ما بی هدف انجام نمی شود و با بازاریابی مناسب برای پارچه های تولیدی، محصولات این شرکت به کشورهای هدف صادر می شود.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز نمایشگاه پوشاک در محل این کارخانه، فروش و صادرات پوشاک این شرکت نیز آغاز شده  و فروش فقط در خود کارخانه انجام خواهد شد تا در قیمت ها تغییراتی ایجاد نشود و افراد علاقمند می توانند با حضور در نمایشگاه و یا بصورت مجازی اقدام به سفارش و خرید محصولات مورد نیاز خود کنند.

سبلان پارچه

مدیرعامل شرکت سبلان پارچه در خصوص بازارهای هدف نیز بیان کرد: بازار اول بریا این شرکت، کشور خدمان و خصوصا شهرهای پرجمعیت است و همچنین در خارج از کشور نیز اولویت با کشورهای حوزه دریای بالتیک قرار داده شده است و با توجه به اینکه بازار مسکو نیز از موقعیت خوبی برخوردار است و معادل نصف بازار جهان است برای آن نیز برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.

وی در خصوص روند کاری کارگران این شرکت نیز بیان کرد: با توجه به اینکه این شرکت در حال توسعه است و روز بروز در حال ارتقای بازار هستیم، لذا از آنجایی که برای هر چرخ دوخت یک اپراتور لازم است، طبیعتا نفرات این شرکت و شیفت کاری آن نیز افزایش خواهد یافت.

حجازی نیا افزود: در حال حاضر هر چرخ کار 8 ساعت کار میکند که در حال تدارک 2 شیفت 12 ساعته هستیم و پس از آن در نهایت بر آن خواهیم بود تا در 3 شیفت و 4 گروه کاری فعالیت خود را ادامه دهیم تا تولیدات ما جوابگوی تقاضای بازار باشد.

مدیرعامل شرکت سبلان پارچه خواستار بازنگری اخذ مالیات در کشور شد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده باعث می شود تا در این وضعیت اقتصادی سود قابل قبولی برای کارخانجات باقی نماند و تولید کنندگان از ادامه کار دلسرد شود که در این خصوص لازم است مسئولین به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مانع زدایی در مسیر تولید و اشتغال، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از کارخانجات باعث می شود تا قیمت تمام شده اجناس ایرانی بالا باشد و بدلیل استقبال مردم از اجناس ارزان، پای محصولات چینی، پاکستانی و هندی که قاچاقی وارد کشور می شود به بازار ایران باز شود.

حجازی نیا گفت: این کارخانه اولین و می توان گفت آخرین کارخانه کمپلکس است که از صفر تا صد پوشاک در داخل شرکت تهیه می شود و بر اساس پیش بینی ها این شرکت سالانه با فعالیت حدود 85 درصد ظرفیت می تواند 40 میلیون تکه انواع لباس های راحتی و اسپرت(غیر از کت و شلوار) تولید و روانه بازارهای جهانی کند.

مدیرعامل شرکت سبلان پارچه در پایان گفت: استان اردبیل به دلیل شرایط اقلیمی خاص، مناسب‌ترین موقعیت را برای فعالیت کارخانه نساجی دارد چرا که متوسط رطوبت هوای استان 56 درصد است و استاندارد فعالیت برای نساجی نیز 65 درصد اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار