سال ۹۹ صادرات کالا از استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۷۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 23 June 2021

 

به گزارش «تابناک اردبیل» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در دوازده ماهه سال ۹۹ حجم صادرات استان از نظر ارزش در حدود ۲۷۱ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۱۰۸ درصدی را نشان می‌دهد.
رامین صادقی افزود: بر همین اساس وزن کالا‌های صادراتی استان اردبیل در این مدت حدود ۲۳۳ هزار تن بوده است که در مقایسه با وزن کالا‌های صادراتی سال قبل چیزی در حدود ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: از عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان اردبیل در طول یکسال گذشته می‌توان به: سیب‌زمینی، شیشه و آینه، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، مصالح ساختمانی، چینی آلات بهداشتی و مصنوعات فلزی اشاره کرد که عمدتا به کشور‌های آذربایجان و گرجستان صادر شده است.
رئیس سازمان صمت استان اردبیل عنوان کرد: در بخش‌بندی کالا‌های صادراتی صنعت ۳۹ درصد، محصولات کشاورزی و موادغذایی ۵۱ درصد، محصولات معدنی و فلزی ۵ درصد و مواد شیمیایی و پتروشیمی ۵ درصد کالا‌های صادراتی استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.
صادرات ۱۰۶ میلیون دلاری بخش صنعت استان اردبیل در سال ۹۹
وی بیان کرد: صادرات سال ۹۹ در بخش صنعت به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار با مجموع صادرات دو سال ماقبل برابری نموده و نسبت به سال‌های ۹۵ تا ۹۸ به ترتیب ۳.۹، ۴.۴،۲ و ۱.۷ درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صمت استان اردبیل ادامه داد: در کنار آن مقدار واردات استان اردبیل در دوازده ماهه سال ۹۹ از نظر ارزش برابر با ۶۷.۴ میلیون دلار و از نظر وزن در حدود ۲۴.۳ هزارتن بوده است.
صادقی گفت: این ارقام نسبت به سال قبل از نظر ارزش ۱۵ درصد رشد و از نظر وزن ۵۲ درصد کاهش داشته است و بیشتر اقلام وارداتی نیز شامل کالا‌های صنعتی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار