معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: فقط حدود ۸۰۰ متر از عملیات احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه باقی مانده و عملیات با قدرت درحال اجراست.
کد خبر: ۹۷۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 10 June 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه پس از بازدید مفصل از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در شهرستان پیرانشهر افزود: این تونل با نزدیک به ۳۶ کیلومتر مسافت، مهمترین سازه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه برای جلوگیری از خشک شدن آن است که با همت ویژه دولت تدبیر و امید در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.

وی اضافه کرد: ظاهر شدن برخی موانع و مشکلات فیزیکی از جمله آبرفتی شدن مسیر و سختی شرایط کار پروژه را کمی به تاخیر انداخت ولی با این شرایط سخت، عوامل احداث و حفر این تونل توانسته اند بخش اعظم یعنی ۵۲۰متر در طول چهار ماه پیش بروند.

معاون رییس جمهوری اظهار کرد: بودجه ای معادل ۴۵۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات اجرایی این تونل اختصاص می یابد و امیدواریم این طرح طبق قول مسوولان اجرایی آن، تا پایان تیرماه به اتمام برسد.

نوبخت گفت: پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از ابرپروژه های مهم در این بخش است که ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال از پشت این سد به دریاچه ارومیه روانه می سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار