امام جمعه ارومیه:
حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است / زنده نگه داشتن یاد و نام امام خمینی ره وظیفه همه است
کد خبر: ۹۶۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ 04 June 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به انتخابات پیش رو شرکت در این رویداد سیاسی را یک وظیفه شرعی دانست و گفت: اگر در این رویداد سیاسی که سرنوشت کشور اسلامی را به مدت چهار سال تعیین می کند مشارکت نکند باید در روز قیامت در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به افتخارات جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف ملی و بین المللی، شرکت نکردن در انتخابات را کفران نعمت الهی که همانا جمهوری اسلامی است دانست و تاکید کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه های مختلف منطقه ای و بین المللی و شکست هیمنه آمریکا و از سویی محور قرار گرفتن ایران در خط مقاومت علیه استکبار جهانی همه و همه به برکت وجود انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: دشمنان نظام تشویق به شرکت نکردن در انتخابات می کنند و نخبگان دینی و مذهبی و شهدا نیز بر حضور گسترده در این حماسه سیاسی تاکید می کنند که با توجه به این نکته وظیفه همه کاملا مشخص است.


وی همچنین بر برنامه ریزی مناسب مسئولان در حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی تاکید کرد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به شخصیت والای امام خمینی ره  افزود:  زنده نگه داشتن یاد و راه امام خمینی ره موضوعی است که همه باید مورد توجه قرار دهند چرا یکی از رموز موفقیت جمهوری اسلامی ایران تبعیت محض از سیره این بزرگوار است.


امام جمعه ارومیه اساسی ترین ویژگی امام خمینی ره را توکل خالصانه بر خداوند دانست و خاطرنشان کرد:  شجاعت و استقامت امام و نترسیدن از هیچ کس به جز خداوند  عامل اصلی پیروزی این شخصیت عظیم الشان در دوران انقلاب اسلامی است.


وی اعلام موضع صریح و شفاف در مقابل دشمنان را دیگر ویژگی بارز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امام همواره در صدد مبارزه با استکبار جهانی بود و بر این نکته تاکید می کردند که یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان برتری دارد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق ع گفت: امام صادق ع با توجه به شرایط زمانه خود تصمیم گرفتند یک قیام علمی را آغاز کرده تا بدین طریق احکام و آموزه های ناب اسلامی از بین نرود

وی ادامه داد: تربیت چهار هزار شاگرد از جمله برکات عمر مبارک امام جعفر صادق ع است.

یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به این که همه امور در جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مردم انجام می شود گفت:  در ایران اسلامی حتی انتخاب رهبری نیز با رای غیر مستقیم مردم انجام می شود و این نشان از اهمیت حضور و مشارکت مردم در ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز عدالت خواهی،  مبارزه با فساد،  حل مشکلات اقتصادی و ایجاد تحول در این حوزه، پرهیز از تخریب یکدیگر و ندادن وعده های واهی و بی اساس را ازجمله شاخصه های انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دانست.وی  تصریح کرد:  دشمنان در صدد هستند تا با ایجاد جنگ روانی یاس و ناامیدی را در ملت بزرگ ایران اسلامی تزریق کنند اما این مردم هستند که همواره با حضور پر شکوه خود نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار