نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه رقابت باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد اما کینه و دعوا در میان ملت جامعه اسلامی جایی ندارد، خاطرنشان کرد: طبق وصیت امام راحل در خصوص انتخابات مردم باید در تمام صحنه‌های انتخاباتی حضور داشته باشند
کد خبر: ۹۶۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 05 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام(ره)، شهدای ١٥ خرداد و شهادت امام صادق(ع)، گفت: نخستین رمز پیروزی انقلاب در سال ٥٧ اخلاص، نیت و انگیزه الهی بود.

امام جمعه شیراز گفت: یکی از وجوه‌ تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها ، قرآنی بودن، خدایی بودن و محور قرار دادن قرآن در نظام اسلامی است.

او افزود: بر اساس دیدگاه امام راحل قرآن، انسان ساز است و اگر فردی بخواهد انسانی کامل و خداشناس باشد باید از تعالیم قرآنی بهره کافی ببرد.

امام جمعه شیراز با بیان این نکته که معیار و خط مشی انقلابی بودن در وصیت امام راحل مشخص شده است، تاکید کرد: کسی نمی‌تواند بیش از امام مدعی انقلابی بودن باشد، اما اگر به دنبال حرکت در مسیر انقلاب هستیم باید وصایای ایشان در جامعه محقق شود.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعاتی که در جامعه وجود دارد، حفظ نظام اسلامی است، گفت: باید در این مسیر ممارست کرده و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

او ادامه داد: البته براساس تحلیلی که امام خمینی (ره) در خصوص انقلاب ارائه کرده است، توجه به مسائل الهی و اجتماع مردم در راستای ایجاد تحول موجب شد تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه رقابت باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد اما کینه و دعوا در میان ملت جامعه اسلامی جایی ندارد، خاطرنشان کرد: طبق وصیت امام راحل در خصوص انتخابات مردم باید در تمام صحنه‌های انتخاباتی حضور داشته باشند

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امام خمینی در وصیت خود، همه آحاد جامعه را مسئول اصلاح و انتخاب دانسته، گفت: برخی کاندیداهای ریاست جمهوری پس از عدم احراز صلاحیتشان توسط شورای نگهبان، اعلام کردند که ما انتخابات را قبول نداریم که باید به آنها گفت شما چه کاره هستید که برای اسلام تعیین تکلیف می‌کنید؟ آن هم زمانی که امام ملت حضور در انتخابات را وظیفه مردم دانسته است.

امام جمعه شیراز همچنین بر لزوم عدم تخریب کاندیداها نسبت به یکدیگر در انتخابات پیش رو تاکید کرد.

آیت‌الله دژکام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماهیت و واقعیت انقلاب ما برگرفته از قرآن است، گفت: اگر در انقلاب به قرآن و اهل بیت(ع) نپردازیم، بدون اینکه بخواهیم، انقلاب به مرور ماهیت اخود را از دست خواهد داد.

او با بیان اینکه ورود به عرصه سیاست، شعار و عمل در راستای عدالت و...همگی برگرفته از دستورات قرآن است، خاطرنشان کرد: حقیقت جز در پرتو قرآن نصیب کسی نخواهد شد، چرا که قرآن انسان ساز است و جامعه را تربیت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: اگر چیزی بخواهیم برای دنیا و آخرت داشته باشیم باید سر به آستان مقدس حضرت ولی عصر(عج) بگذاریم.

آیت‌الله دژکام همچنین تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع)، رئیس مذهب شیعه گفت: عظمت و افتخارمان است که که مذهب ما جعفری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار