استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آماده برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان رشته ورزشی پاورلیفتینگ در ارومیه هستیم.
کد خبر: ۹۶۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ 02 June 2021
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ,محمدمهدی شهریاری، در دیدار با "گاستون پاراج" رییس فدراسیون بین‌المللی پاورلیفتینگ با قدردانی از اعطای میزبانی اولین دوره جام باشگاه‌های پاورلیفتینگ جهان به ارومیه افزود: با وجود تحریم ها و شرایط ویژه شیوع بیماری کووید ۱۹، میزبان این مسابقات هستیم و امیدواریم بتوانیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی میزبان شایسته ای برای ورزشکاران این رشته در ارومیه باشیم.
 
وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد آذربایجان غربی، هم مرز بودن با سه کشور و قرار گرفتن در دروازه زمینی کشور با اروپا اضافه کرد: آذربایجان غربی یکی از استانهایی است که ورزشکاران زیادی در تیم های ملی در رده های مختلف سنی در کشور دارد.
 
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: یکی از ورزش های محبوب مردم آذربایجان غربی، والیبال است و هم اکنون ۶۰ درصد از اعضای تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران در سه رده سنی اهل این استان هستند.
 
شهریاری برگزاری مسابقات بین المللی را در توسعه ورزش استان بسیار موثر دانست و اظهار کرد: کشورهای جهان باید به دور از رفتارهای سیاسی زمینه برگزاری مسابقات و حضور ورزشکاران را در مسابقات مختلف فراهم کنند چرا که ورزش می تواند به مبنای صلح در جهان تبدیل شود.
 
رییس فدراسیون بین‌المللی پاورلیفتینگ در این دیدار ازمیزبانی استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه قدردانی کرد و گفت: تلاش‌های صورت گرفته در ایران به منظور توسعه پاورلیفتینگ قابل تقدیر است.
 
"گاستون پاراج" با اشاره به برنامه های توسعه ای فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ بویژه در بخش بانوان و حضور ورزشکاران زن مسلمان با لباس های اسلامی افزود: در تلاش هستیم شرایطی را ایجاد کنیم که بانوان کشورهای مسلمان نیز بدون اینکه خدشه ای بر اعتقاداتشان وارد شود در مسابقات مختلف جهانی حضور پیدا کنند.
 
وی همچنین بحث دوپینگ در ورزش پاورلیفتینگ را مقوله ای مهم دانست و اضافه کرد: در فدراسیون جهانی این موضوع به طور جدی پیگیری می شود و برای مبارزه با استفاده از داروهای غیرمجاز انرژی زا توسط ورزشکاران این رشته و ایجاد فضایی سالم، نیازمند اراده جمعی هستیم.
 
اولین دوره جام باشگاه‌های پاورلیفتینگ جهان با حضور ۶ تیم خارجی و ۲ تیم ایرانی مرداد امسال با رعایت همه موارد بهداشتی به میزبانی ارومیه برگزار می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار