مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی:
مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها باید با حرفه‌ای گرایی، در چارچوب قانون، اطلاع‌رسانی صحیح و توجه به نیازهای مخاطبان زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشند.
کد خبر: ۹۶۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ 02 June 2021
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  وی در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پیرامون انتخابات امسال اظهار کرد: "رسانه‌های جمعی" یکی از عوامل و متغیرهای مهم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستند.
 
وی تلاش دشمن بیرونی را ناامن‌سازی کشور در حوزه نظامی، اطلاعاتی و رسانه‌ای عنوان کرد که به دنبال تولید محتوای دروغین در فضای مجازی و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت هستند.
 
این مقام امنیتی استان افزود: نگاه گروه‌های معاند، سرویس‌های اطلاعاتی دنیا، گروه‌های سلطنت‌طلب و ... بر این موضوع متمرکز شده است که القا کنند در داخل کشور التهاب ویژه‌ای وجود دارد لذا مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی و حقیقی ضروری است.
 
وی سپس کارکردهای انتخابات در کشور را برشمرد و اذعان کرد: اولین کارکرد انتخابات نیاز جامعه به تغییر است، وقتی انتخاباتی برگزار می شود دولت جدید با وزرای جدید، کارکرد جدید، شعار جدید و گشایش جدید روی کار می‌آید که تامین‌کننده تغییرات در جامعه است.
 
مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انتخابات گفتمان‌های پراکنده را در یک محور قرار می‌دهد، ادامه داد: با برگزاری انتخابات بخشی از نارضایتی‌ها در جامعه فروکش می‌کند و مردم منتظر عکس العمل‌ها و تحرکات دولت‌ها می‌شوند.
 
وی امید به آینده بهتر، کاهش میزان خطرپذیری نظام، افزایش انسجام اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه را از دیگر کارکردهای انتخابات برشمرد و اذعان کرد: ضدانقلاب بیرونی که در 40 سال گذشته به کمک فضای مجازی و حقیقی سعی در فروپاشی نظام دارد، با دیدن انتخابات سالم، با امنیت کامل و مشارکت خوب تسلیم شده است به طوری که خروجی انتخابات در کشور برقراری امنیت کامل، استقرار دولت با کابینه جدید و شکست توطئه های دشمن بوده است.
 
این مقام امنیتی افزود: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، شیب مشارکت مردم رو به افزایش است.
 
مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی اضافه کرد: براساس فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری زمانی مردم‌باوری حاصل می‌شود که خداباوری داشته باشیم و این زمانی تحقق می‌یابد که به خودباوری رسیده باشیم.
 
رسانه‏‌ها نقش موثری در فرهنگ‌سازی دارند
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: رسانه‏‌ها نقش موثری در تحولات جوامع، فرهنگ‌سازی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای و آگاهی بخشی مردم برعهده دارند.
 
حجت‌الاسلام ناصر خدایاری افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای فرآیندی است که رسانه‌ها از ارکان مهم آن محسوب می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: انتخابات فرصتی برای همبستگی و انسجام ملی و شرکت در تعیین سرنوشت و آینده کشور بوده و مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات با شکوه به نوعی تضمین آینده کشور و پشتوانه ای مستحکم برای نظام است.
 
وی با تاکید بر رقابت سالم بین کاندیداها اذعان کرد: اصحاب رسانه‌ و هنر به دلیل حضور پررنگ در بین آحاد مختلف مردم، باید زوایای مختلف چیستی انتخابات و فواید آن را بازگو کرده و نقش اساسی در حضور پرشور مردمی در پای صندوق های رای داشته باشند.
 
در ادامه مراسم نمایندگان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دیدگاه‌های خود را بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار