استاندار آذربایجان غربی گفت: ۲۲۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی احیا شده است.
کد خبر: ۹۶۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 30 May 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، شهریاری با اشاره به این‌که استان زمینه های مناسبی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی و حوزه صنعت دارد، تصریح کرد: از این تعداد واحد ۹۷ مورد در طول سال ۱۳۹۹ احیا شده‌است.


وی با اشاره به افزایش هفت برابری میزان صادرات استان طی یک سال گذشته نسبت به سال‌های پیش از آن، گفت: خوشبختانه در طول سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم.


استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: با وجود وجود مشکلات مالی، درخواست برای سرمایه‌گذاری در استان طی سال‌های گذشته به‌ویژه ٢ سال اخیر بسیار افزایش یافته است.


شهریاری با قدردانی از واحدهایی که برای چندین هزار نفر در سطح استان اشتغال‌زایی کرده‌اند، افزود: وجود چنین افرادی در منطقه هم برای استان و هم برای کشورمان بسیار غنیمت است چرا که به نوبه خود نقش بسزایی در پیشرفت اقتصادی کشور بر عهده دارند.


وی با بیان این‌که دورنمای خوبی در انتظار استان است، تاکید کرد: وجود معادن طلا، مس، خاک‌های نادر، تیتانیوم و سایر معادن آینده خوبی را در پیش‌روی استان قرار داده است.


وی یادآور شد:  آذربایجان‌غربی از لحاظ داشتن واحدهای صنعتی در رتبه ۱۳ کشوری قرار دارد.


آذربایجان غربی یکی از استان های با ظرفیت های بالای صنعتی، معدنی و تجاری است و علاوه بر داشتن صدها واحد صنعتی و دهها واحد معدنی فعال به ویژه در حوزه سنگ های تزیینی، ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی این استان را به دروازه ایران به اروپا تبدیل کرده است؛ ظرفیت هایی که می تواند این استان را به یک از پیشرفته ترین مناطق کشور تبدیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار