حجت الاسلام علی مولوی در گفتگو با تابناک:
رییس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی این ستاد به منظور گسترش و ترویج فرهنگ اقامه نماز خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 29 May 2021

حجت الاسلام علی مولوی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات روانی در شهر، خصوصا در ایام فراگیری و شیوع بیماری کرونا نماز است. همانطور که خداوند در آیه ۴۱ سوره‌ی حج می‌فرماید، در واقع حاکم و مسئول از بالاترین رده تا پایین ترینِ آن و خانواده‌ها همگی در قبال فریضه "نماز" مسئولیت دارندو طبق آیات قرآن اهمیت نماز به اندازه‌ای است که بیش از ۱٠٠ آیه از قرآن مربوط به آن، ۹٠٠ کلمه مرتبط، درباره نیایش، رکوع، سجود و عبادات وجود دارد و ۱۷ بار به نماز امر شده است.

وی افزود: خداوند به پیامبر فرموده، تلاش انبیا و اولیا و اکثر عبادات برای نماز است. به علاوه یک سوم نهاد‌های شیعه درباره این فریضه مهم صحبت کرده اند و در همین راستا امام علی می‌فرمایند: تمام اعمالمان تابع نماز بوده است.

حجت الاسلام مولوی ادامه داد: همچنین باید یادآوری کنیم که مقام معظم رهبری برای هیچ موضوعی به اندازه نماز پیام نداده است. اساسنامه شورای اقامه نماز که به توصیه مشترک ستاد اقامه نماز، استاد قرآنی و وزیر نوشته شده به تمام وظایف، اعضا و برنامه‌ها در پیشبرد نماز پرداخت و در آن تمام برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، تخصصی، عملی و سایر برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی در خصوص اجرای فعالیت‌های مختلف ستاد اقامه نماز، گفت: بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های ستاد به صورت چهره به چهره و در فضای حقیقی انجام نمی‌شود و بیشتر فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی در قالب مسابقات زیادی مثل مسابقات پیامکی، خاطره گویی در اربعین، نماز جمعه، نماز مقاومت، مسابقات کتابخوانی از کتاب‌های مختلف، تفسیر قران در ماه مبارک رمضان و همچنین مسابقات آموزش عملی نماز انجام می‌شود.

حجت الاسلام مولوی تاکید کرد: در مدارس دوره‌هایی با عنوان دوره آموزش نماز، در دانشگاه فرهنگیان
دوره‌های آموزشی برای معلمین نهضت، آموزگاران و فرهنگیان صورت گرفته است، همچنین در سطوح مختلف جلسات و همایش‌هایی برگزار شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار