امام جمعه اصفهان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مردم با دوستی و همبستگی و کنار گذاشتن خط و خطوط و برای سربلندی کشورمان و حکومت و شکست دشمنان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کنند.
کد خبر: ۹۶۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹ 28 May 2021

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، افزود: از مردم می‌خواهم که همه مسائل مانند گرانی و چپ و راست بودن را در انتخابات کنار بگذارند زیرا اگر در انتخابات رای ندهیم از پیشرفت عقب می‌مانیم.

وی انتخابات را مساله ای مهم و ارزشمند خواند و اظهار داشت: دشمنان اسلام در همه مراحل انتخابات که تاکنون داشتیم به دنبال ایجاد فساد و تفرقه و نیامدن مردم به پای صندوق‌های رای بودند.

امام جمعه اصفهان به اعتراضی که به صدا و سیما درباره یکی از برنامه‌های مصاحبه با مردم در زمینه انتخابات داشت، اشاره کرد و گفت: کشور ما به افراد وابسته نیست و ما به افراد رای نمی‌دهیم بلکه برای عظمت کشورمان در انتخابات شرکت می‌کنیم بطوریکه رهبر انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند که مردم می خواهند فردی به سر کار بیاید که مملکت را سامان دهد.

وی با بیان اینکه در انتخابات باید همه دست به دست هم دهیم، تصریح کرد: در انتخابات اخیر سوریه، بشار اسد را که می‌خواستند در ۲ ماه برکنار کنند ۹۵ درصد رای کسب کرد و این موضوع نشان داد مردم این کشور برای سربلندی مملکت خود و کوبیدن دشمن رای دادند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مردم ایران نیز باید در انتخابات پیش رو، مباحثی مانند گرانی و ارزانی و خط و خطوط را کنار بگذارند و باهم همبستگی داشته باشند، افزود: برخی حرف‌های بیهوده که در این زمینه زده می شود برای کشورمان غصه آور است.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی از طیف‌های مختلف در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کردند که این امر قابل تقدیر است، توضیح داد: شورای نگهبان صلاحیت برخی از آنها را برای انتخابات ریاست جمهوری احراز نکرد اما به معنی اینکه آنها افراد خوبی نیستند، نیست بلکه احراز صلاحیت ریاست جمهوری مهم است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه فردی که برای انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت می‌شود باید همه قدرت‌ها و ویژگی‌ها برای اداره کردن کشور را داشته باشد، گفت: اگر فردی که احراز صلاحیت نشده را برای این کار بیاورند، کار خلاف قانون کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه فصل الخطاب، حرف شورای نگهبان است، اضافه کرد: رهبر از افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری رد شدند و نجیبانه برخورد کردند، تشکر کردند اما عده‌ای نیز نانجیبی می‌کنند و حرف‌هایی می زنند که باطن آنها را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه شمر نیز زمانی در سپاه امیرالمومنین (ع) بود اما بعد پلیدترین موجود شد، خاطرنشان کرد: زدن برخی از حرف‌های بیهوده در انتخابات نشان می دهد که میزان درک آنها کم است و باعث غصه می شود که چرا میزان درک این افراد، این طور است.

وی با بیان اینکه باید با مردم مدارا و دوستی کرد، افزود: به شیعیان تاکید شده است که خود را به کوبیدن همدیگر مشغول نکنند زیرا مورد رضایت خدا نیست.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه این موضوع در انتخابات نیز مصداق دارد، ادامه داد: افراد نباید برای یک کار خوب، ۱۰ کار بد انجام دهند و اگر حضور ما در انتخابات برای رضایت خداست نباید ده‌ها تهمت و نسبت ناروا به دیگران وارد کنیم و این کارها اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه باید این رفتارها را کنار بگذاریم تا به تمدن اسلامی برسیم و الگویی برای جهان باشیم، تصریح کرد: مسلمانان باید بدی افراد را در قلب خود نگه دارند و آبروی آنها را نبرند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه دشمن در مسائل مختلف در برابر ما شکست خورده است، اضافه کرد: دشمنان تا زمانیکه قدرت ما را نبینند سر تعظیم فرود نمی‌آورند.

وی به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای جنگ تحمیلی ایران به سازمان ملل متحد شکایت برد اما در عمل به حرف‌های ما گوش نمی‌کردند تا اینکه وقتی خرمشهر را آزاد کردیم، سازمان ملل از آتش بس حرف زد زیرا از پیشرفت و قدرت ما واهمه داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به اینکه دشمنان اجازه نمی‌دادند ما انرژی هسته ای داشته باشیم، گفت: وقتی به غنی سازی ۲۰ درصدی رسیدیم گفتند که بیایید مذاکره کنیم زیرا وقتی قدرت علمی و ایستادگی داشته باشیم آنگاه در برابر ما به زانو در می‌آیند.

وی با بیان اینکه ما در زمینه‌های مختلف مانند پزشکی، انرژی و امنیت پیشرفت داشتیم، افزود: اینها همه از همکاری و همدردی ما ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار