امام جمعه شیراز بیان کرد: برای مشارکت مردم دولت باید فکر کند، مردم از دست کارهای دیگران خسته هستند ربطی به شورای نگهبان ندارد. شورای نگهبان عمل به قانون کرده و حق قانونی بوده است. مردم باید وظیفه خودشان را انجام دهند.
کد خبر: ۹۶۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 29 May 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه خدا همه ما را مامور به اجرای عدالت کرده است، اظهار داشت: آنچه دغدغه مومنان در این سال‌ها بوده این است که عدالت آنگونه که باید در جامعه پیاده نمی‌شود و رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند که باید برای اجرای عدالت بیش از این تلاش کرد.

وی با بیان اینکه لازمه اجرای عدالت هم تقوا و خداترسی است و هم آگاهی و علم است، گفت: برخی عالم هستند اما خداترس نیستند، برخی هم تقوا دارند اما علم ندارند؛ اگر کسی علم به مواضع حق نداشته باشد نمی‌تواند عدالت را جرا کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حوزه‌های علمیه کار اصلی‌شان این است که کسانی را تربیت کنند که احکام الهی را بشناسند و درصدد اجرای احکام الهی باشد، افزود: جوانان با استعداد و خداترس باید در حوزه‌های علمیه شرکت کنند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه علم دین به ویژه فقه گستره وسیعی دارد، بیان کرد: فرد باید چند کارشناسی ارشد را در کنار هم جمع کند تا تبدیل به فقیه شود هر کسی نمی‌تواند تبدیل به فقیه شود، کسانی که این استعداد را دارند از نظر الهی موظف هستند که حضور پیدا کنند و به جامعه دینی ما خدمت کنند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اسلام هر ساعتی یک خط و نشانی کشیده‌اند و در هر صحنه‌ای از انقلاب یا تهدید کردند یا صحبت‌هایی دلسردکننده زدند تا در مومنان ایجاد ترس و ناامیدی کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این حرف‌های دشمن تکراری شده است، تصریح کرد: هزار بار گفتند که مردم پای صندوق نمی‌آیند، مردم خسته شدند اما مردم آمدند ممکن است مردم از بی‌عدالتی و برخی از رفتارها خسته شده باشند اما اصل انقلاب را بی‌ارزش نمی‌دانند و برای اصل انقلاب و آرمان‌های انقلاب ایثار می‌کنند.

 


وی با بیان اینکه در این راستا ممکن است نهادهایی زیر فشار قرار گیرند مانند شرایطی که این چند روز شورای نگهبان دارد، گفت: این امر طبیعی است؛ اگر کسی انقلابی کار کند پیش از انقلاب زندان داشت و اکنون هم برخی از فشارها وجود دارد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: برای مشارکت مردم دولت باید فکر کند، مردم از دست کارهای دیگران خسته هستند ربطی به شورای نگهبان ندارد. شورای نگهبان عمل به قانون کرده و حق قانونی بوده است. مردم باید وظیفه خودشان را انجام دهند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: اگر با پای کار آوردن یک دولت جوان حزب اللهی معضل معیشت را که مسئله اصلی این روزها شده است، حل کنیم مسیر انقلاب را در عزت و قدرت پیموده‌ایم و یک دولت قوی باید این را حل کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سخنرانی رهبری با نمایندگان مجلس گفت: باید ابعاد گوناگون آن سخنرانی تکرار شود و چهار چوب‌هایی که رهبری گفتند در قوه مقننه اجرایی شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری گفتند در انتخابات پیش رو مسئله فرعی را جای اصلی قرار ندهید، مردم مسئله‌شان فضای مجازی نیست بحث جای دیگری است، مشکل بیکاری جوانان است باید برای این راه حل داد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه رهبری چندین سال است می‌گوید که مسئله در داخل کشور است، عنوان کرد: بحث روابط با دیگر کشورها نیست بحث این است که درون کشور با تکیه به توانمندی‌های داخلی مشکل معیشت و اقتصاد حل شود. رویکرد دولتی که انتخاب می‌کنیم باید اینگونه باشد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به هشدار رهبری درباره آسیب‌های قوه مقننه و مجلس گفت: رهبری هشدار دادند که این آسیب‌ها گریبان گیر نمایندگان نشود امید است که مجلس در این جهت هم پیشرفت خوبی داشته باشد و خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای نکند.

وی با بیان اینکه نباید تحت تاثیر رسانه‌های خارجی قرار گرفت خطاب به مردم گفت: شک نکنید مسیری که در انقلاب اسلامی به رهبری امام و پایمردی شهدا شروع کرده‌ایم راه درستی است و ما یک کشور بوده‌ایم اما کشورهای دنیا نتوانستند جلوی ما بایستند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ملت صبور و شکور ایران در 28 خرداد هم نشان می‌دهند که جامعه مومنی است و پای حرف خودش محکم ایستاده است، بیان کرد: برای اینکه مسیر انقلاب به نتیجه نهایی برسد باید مجاهدت و تلاش کنیم و نباید دست روی دست گذاشت، مجاهدت قهرمانانه در وسط میدان مثل شهید سلیمانی در ادامه راه شهید سلیمانی لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار