رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از پیش بینی تولید بیش از ۵۳۱ هزار و ۶۳۱ تن انواع محصولات سبزی و صیفی بهاره در استان در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 23 May 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان اینکه کشت محصولات زراعی بهاره در استان از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شده است و تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری نیز تداوم می‌یابد، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد تولیدات زراعی استان به محصولات کشت بهاره اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار و ۲۸۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصولات سبزی و صیفی بهاره برود.

کرامتی ادامه داد: در ارتباط با محصولات بهاره پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار سیب زمینی، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار پیاز، ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار گوجه فرنگی، ۵۰۰ هکتار خیار، یک‌هزار و ۱۹۰ هکتار هندوانه، ۹۰ هکتار خربزه، ۵۰ هکتار سیر‌تر و ۲۹۰ هکتار سیر خشک، ۵۰ هکتار هویج و ۲۴۰ هکتار سایر محصولات جالیزی و همچنین یک‌هزار و ۱۷۰ هکتار نیز سایر سبزیجات کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در مجموع برای کشت‌های پاییزه و بهاره به مقدار ۱۲ هزار و ۶۰۹ تن انواع کود و ۲۱ هزارتن بذور اصلاح شده اختصاص یافته است، بیان کرد: اقدامات و تمهیدات لازم برای تهیه کود‌ها و نهاده‌های مورد نیاز، بذور اصلاح شده، ماشین آلات و ادوات کشاورزان انجام شده و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز توزیع بذر و کود نسبت به تأمین نهاده‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

کرامتی با بیان این‌که بیشترین میزان تولیدات زراعی آذربایجان‌غربی مربوط به محصولات بهاره است، افزود: نیاز است که بستر‌های لازم جهت افزایش رغبت کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی با اقدامات ترویجی و تشویقی در این زمینه افزایش یابد.

وی در ارتباط با برنامه‌های در دست اقدام برای مدیریت مصرف آب و افزایش کیفیت محصولات زراعی و توزیع نهاده‌ها به استفاده از ارقام زودرس در محصولات کشت بهاره، کشت نشاء مکانیزه محصولات جالیزی، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر آرایش کشت اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار