مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خروج هرنوع علوفه دامی از محل تولیدات استان به خارج از استان آذربایجان غربی ممنوع است.
کد خبر: ۹۶۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 23 May 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، پرویز بستانچی افزود: باتوجه به شرایط خشکسالی پیش آمده و کمبود احتمالی علوفه برای دامداران و عشایر استان، این سازمان با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی، در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید و تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان شامل جو، کاه کلش، از محل تولیدات داخل استان تا اطلاع ثانوی خروج هرنوع علوفه دامی به خارج از استان ممنوع اعلام می‌شود.

بستانچی گفت: باتوجه به گزارشات واصله مبنی بر حضور دلالان و افراد سودجو و خرید کاه و کلش خارج از عرف و انتقال آن به خارج از استان به کشاورزان و زارعین عزیز توصیه می‌گردد به منظور حمایت از دامداران داخل استان از فروش کاه و کلش به اینگونه افراد خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: تمام خودرو‌هایی که علوفه قاچاق حمل می‌کنند توقیف و بار مربوطه به انبار جهاد کشاورزی انتقال داده می‌شود ودر زمان مقتضی بر اساس دستورالعمل‌ها به دامداران بر اساس نرخ مصوب جهت استفاده تحویل داده می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد:جابجایی علوفه در داخل استان و بین شهرستان‌ها از این قاعده مستثنی بوده و بلامانع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار