جعفر پور مدیر تولیت شمس گفت : چهارمین جشنواره ملی و هفتمین همایش بین المللی شمس و مولانا هفته ولایت و ۷ و ۸ مهرماه در خوی برگزار میشود .
کد خبر: ۹۶۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ 21 May 2021
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رضاجعفرپورمدیرعامل تولیت شمس تبریزی و رئیس جشنواره و همایش شمس و مولانا با تشریح فعالیت های تولیت در سال ۱۴۰۰ و برنامه جشنواره و همایش ملی در سال جدیدگفت: چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در دو بخش موسیقی سنتی و نقاشی اوایل مرداد ماه همزمان با دهه ولایت و امامت در خوی برگزار خواهد شد 
 
وی افزود: با توجه به فراخوان این جشنواره در سال گذشته تعداد ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و ایرانی از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
جعفرپورگفت: ازاین تعداداثر، ۸۶ اثر به مرحله داوری راه یافته که از این تعداد ۱۲ اثر به مرحله نهایی راه یافته و درکنار آرامگاه شمس تبریزی اجرا خواهد شد.
جعفر پور تصریح کرد:از ۱۲ اثر ، ۳ اثر توسط داوران به عنوان آثار برتر معرفی خواهد شد .
وی افزود: داوری چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا را عبدالحسین مختاباد، ملیحه سعیدی، و پویا سرایی بر عهده دارند.
مدیر عامل تولیت شمس تبریزی به برگزاری ،بخش نقاشی این جشنواره اشاره کردوگفت : بخش نقاشی این جشنواره نیز آبانماه همزمان با هفته وحدت برگزار خواهد شد و در آثاری با مضمون عرفان اسلامی ایرانی و شمس و مو لانا به رقابت خواهند پرداخت.
جعفر پور گفت : داوری این بخش از جشنواره برعهده اساتیدی چون رحیم نوه سی، احمد طالبی و محمد مالکی خواهد بود.
وی اظهار داشت: هفتمین همایش بین المللی شمس و مولانا نیز هفتم و هشتم مهرماه همزمان با روزهای بزرگداشت شمس و مولانا با حضور شمس پژوهان و مولوی شناسان داخلی و خارجی در شهرستان خوی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این رویداد علمی توسط تولیت شمس تبریزی، شهردارری و شورای اسلامی شهر خوی و همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبایی و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سایر نهادهای علمی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.
 
لازم به ذکر است که ،جشنواره شمس و مولانا همه ساله توسط تولیت شمس تبریزی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صدا وسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار