مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: سرمای بهاره و همچنین تگرگ هزار و ۳۶ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال به محصولات باغی این شهرستان وارد کرد.
کد خبر: ۹۶۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 02 May 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،علی دیانتی با بیان اینکه بیشترین خسارت سرمازدگی در حوزه باغی بوده است ؛گفت : به محصولات زردآلو، بادام و گردو در مناطق اطراف میاندوآب‌ و بخش باروق خسارت وارد شده‌ است‌.


وی با بیان اینکه خسارت تگرگ نیز در فروردین ماه امسال به باغ های روستاهای "گاومیش گلی" تا "نصیرکندی" خسارت زد، افزود: خسارت تگرگ در بخش زراعی با سطح زیر کشت ۴۰ هکتار به میزان ۱۰ درصد و در بخش باغی ۶۱۰ هکتار به میزان ۲۰ درصد با ۴۶ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال برآورد شده است.


مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ با اشاره به اینکه سرما هم در مجموع ۹۸۹ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال خسارت زده است، بیان کرد: خسارت سرمازدگی زمستانه و دیررس بهاره در بخش زراعت نیز در ۹ هزار و ۵۴۵ هکتار به میزان ۲۸ درصد در اراضی دیم و ۳۰ درصد در اراضی آبی بود و در محصولات باغی هم در سطح پنج هزار و ۱۴۴ هکتار به میزان ۳۰ درصد خسارت وارد کرد.


در بهار سال گذشته نیز بارش تگرگ ۱۵۲ میلیارد ریال به باغ‌های میوه میاندوآب‌ خسارت وارد کرده بود.


میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی نزدیک به ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار