برگزاری بیست و نهمین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 26 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربي، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر اساس زمان بندی انتخابات شوراهای اسلامی فردا هیات های نظارت نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر اعلام می کنند گفت: نامزدهای انتخاباتی بعد از اعلام فرمانداری ها به مدت ۴روز از نهم اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه می توانند شکایت خود را به هیات های نظارت استان ارائه دهند.


آقای مصطفوی با بیان این که به جهت شرایط کرونایی و ممنوعیت قانونی هر گونه تجمع و دورهمی برای انتخابات کاملا ممنوع است افزود: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان در این دوره نسبت به دوره پنجم ۲ درصد افزایش داشته است.


وی با اشاره به این که در دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی به جهت نبود نامزد انتخاباتی در ۲۰۰ روستا انتخابات برگزار نشد خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان در ۲ هزار و ۱۹۴ روستا انتخابات برگزار می شود و فقط در ۴۷ روستا انتخابات برگزار نمی شود که افزایش ۷ درصدی را در این زمینه نسبت به دوره گذشته نشان می دهد.


معاون استاندار گفت: هم اکنون صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در هیات های اجرایی در حال بررسی است.


آقای مصطفوی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را هدف اصلی برگزاری انتخابات در کشور دانست و افزود: از ۲۱ اردیبهشت ماه با دستور وزیر کشور فرایند انتخابات ریاست جمهوری در استان نیز آغاز خواهد شد.


وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و احتمال ورود ویروس کرونای جهش یافته هندی به کشور نیز گفت:
اتباع بیگانه غیر مجاز می توانند ناقل ویروس کرونای جهش یافته هندی باشند و این یک زنگ خطر برای مردم هست که در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه مراتب را به پلیس اعلام کنند.


معاون استاندار تصریح کرد: ۱۳ هزار اتباع بیگانه غیر مجاز در سال گذشته در مرزهای شمالی استان دستگیر شده و به کشورهای متبوعشان بازگردانده شده اند.


آقای مصطفوی با بیان این که در ۹۸ درصد از روستاهای آذربایجان غربی انتخابات شوراهای اسلامی روستاها برگزار خواهد شد گفت: ۱۲ هزار و ۲۴۵ داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۷ داوطلب مرد و ۲۱۸ داوطلب زن هستند.

 

خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه بر تقویت اطلاع رسانی ها در حوزه مقابله با کرونا و انجام اقدامات رسانه ای در جهت حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد.


همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار