رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افزایش شاخص تخت‌های بیمارستانی‌ آذربایجان‌غربی به ۱.۶ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 22 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر آقازاده در صد و چهاردهمین افزایش شاخص تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان غربیجلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در خصوص هفته سلامت خصوص نامگذاری ایام هفته سلامت اظهار داشت: چهارشنبه اول اردیبهشت با عنوان «همراهی با مدافعان سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر، پنجشنبه دوم اردیبهشت با عنوان «مشارکت اجتماعی، همدلی و وفاق ملی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»، جمعه سوم اردیبهشت با عنوان « آموزه‌های دینی و پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر، خواهد بود.
وی ادامه داد: شنبه چهارم اردیبهشت با عنوان «ارتقای نظام شبکه بهداشتی درمانی و مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»، یکشنبه پنجم اردیبهشت با عنوان «رسانه‌ها، آموزش و فرهنگ سازی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»، دوشنبه ششم اردیبهشت با عنوان «پژوهش، فناوری، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» و روز سه شنبه هفتم اردیبهشت با عنوان «مشارکت‌های بین بخشی و مسئولیت اجتماعی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» نام‌گذاری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: بیش از ۵۴۰ واحد بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در استان ایجاد شده است.

آقازاده در خصوص خدمات‌رسانی به مناطق حاشیه‌نشین شهرها بیان کرد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر حاشیه نشین از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان برخوردار هستند و همین موضوع نشان از این است که توانستیم بحث سلامت را با توسعه شبکه براساس حرکت عدالت محور با ایجاد مراکز در حاشیه شهرها توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: در تعداد تخت‌های بیمارستانی از شاخص یک به شاخص ۱.۶ ارتقا یافته‌ایم اما باز هم استان به تخت‌های بیمارستانی بیشتری نیاز دارد و باید این تعداد را نیز افزایش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در استان یادآور شد: اعمال محدودیت‌ها به تدریج تاثیرگذاری خود را نشان خواهند داد و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به ۶۵ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار