معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از صرف ۵۱ میلیارد تومان اعتبار در محور جیرفت - بلوک - فاریاب توسط این اداره کل طی چند سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳ 20 April 2021

مجتبی رئیسی این میزان اعتبار را شامل تعریض، ایمن سازی، بهسازی و اجرای باند دوم محور جیرفت - بلوک - فاریاب دانست و گفت: عملیات بهسازی در ۳۰ درصد از طول این محور انجام شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان طول محور جیرفت - بلوک - فاریاب را ۱۱۰ کیلومتر برشمرد و گفت: این محور در دهه ۱۳۶۰ با مشخصات راه فرعی درجه سه ساخته شده است.

وی ادامه داد: طرح بهسازی، ارتقا و ایمن سازی این محور از چند سال گذشته در دستور کار است.

رئیسی احداث پل ۹ دهانه هفت متری باغبابوئیه به جای آبنما، تعریض و بهسازی ۱۲ کیلومتر از محور جیرفت - بلوک از مبدأ جیرفت، تعریض ۱۰ کیلومتر از سمت فاریاب به شهر بلوک و احداث ۱۰ کیلومتر باند دوم از سمت شهر بلوک به اسماعیلی را از خدمات مجموعه راهداری برای ایجاد بستر مناسب حمل و نقل در این محور برشمرد.

وی ارتقای محور جیرفت - بلوک - فاریاب را مطالبه بحق مردم دانست و گفت: از تمام توان مجموعه اداره کل برای ارتقای ایمنی این محور استفاده می کنیم.

رئیسی با بیان اینکه عملیات تعریض ابنیه فنی و تعریض محور در طول ۲۰ کیلومتر دیگر از محور جیرفت - بلوک - فاریاب انجام شده است، گفت: در صورت تامین اعتبار لازم بهسازی انجام و عرض این محور از ۶ به ۱۰.۵متر ارتقا پیدا می کند.

وی از انجام عملیات خط کشی ۴۰ کیلومتر از محور یاد شده خبر داد و افزود: عملیات خط کشی تا تکمیل نهایی محور ادامه دارد.

معاون راهداری جنوب کرمان بیشترین تصادفات محور جیرفت - فاریاب را مختص عابران پیاده، موتورسیکلت سواران و ادوات کشاورزی عنوان کرد و علت حوادث ترافیکی را تعدد روستاهای حاشیه این محور، رعایت نکردن قوانین و مقررات ترافیکی و حمل و نقلی، نقص وسایل نقلیه و دیگر عوامل در کنار نواقص راه برشمرد.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی در هر جاده ای باید آسیب‌شناسی و کارشناسی شود، بیان کرد: پنهان کردن علل و عوامل انسانی، وسائل نقلیه و مباحث نظارتی ترافیک و کنترلی پشت نواقص احتمالی راه نمی تواند گره ای از حوادث و تلفات ترافیکی را باز کند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب شده تا تنها انگشت اتهام به سمت راه نشانه رود و غفلت از دیگر موارد سبب عواقب بیشتری برای رانندگان و مردم استفاده کننده از این محور در پی داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه این اداره کل از تمام ظرفیت و نیرو ها به صورت جهادی برای اجرای طرح های راهداری استفاده می کند، گفت: تامین و تخصیص اعتبار و به نوعی پیگیری مدیران استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و مجاب کردن مقامات کشوری برای کمک به بهبود وضعیت راه های جنوب کرمان می تواند کمک قابل توجهی در پیشرفت اقدامات راهداری داشته باشد.

اداره کل راهداری جنوب استان کرمان، مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را تحت پوشش دارد.

جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار