مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه ریزی در مرغداری های این شهرستان انجام شده که تولیدات حاصل از این میزان جوجه ریزی انجام شده ، در آستانه روز عید سعید فطردر بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ 19 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، انور امینی‌خواه اظهار کرد: این تعداد جوجه ریزی در سطح این شهرستان در ۶ واحد مرغداری انجام شده است که پیش بینی می شود ۲۴۶ تُن مرغ زنده و در مجموع ۱۶۸ تُن لاشه مرغ گرم کشتار و برای عید سعید فطر آماده تولید و عرضه در بازار شود.

وی اضافه کرد: شهروندان بوکانی نگران تأمین مرغ در ماه مبارک رمضان به ویژه عید سعید فطر نباشند چرا که هیچ‌گونه کمبودی در تولید گوشت مرغ در این ایام در این شهرستان وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه هم اکنون ۴۶ واحد مرغداری در بوکان فعال است، افزود: این تعداد مرغداری با ۸۵۰ هزار قطعه ظرفیت، سالانه قادر به تولید سه میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ هستند.

امینی‌خواه ادامه داد: بر همین اساس برای چهار دوره در سال این مرغداری ها قادر به تولید هفت هزار و ۸۲۰ تن گوشت مرغ و تزریق آن به بازار این شهرستان و سایر شهرهای همجوار است.

آذربایجان غربی قطب تولید مرغ کشور با بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری است و ۶ زنجیره تولید بزرگ در استان وجود دارد که صفر تا صد موضوع توسط زنجیره ها مدیریت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار