حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی:
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در زمینه‌عمران روستایی و محرومیت‌زدایی در استان ارزنده و چشمگیر است.
کد خبر: ۹۵۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 19 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به مناسبت سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: نیرو‌های این اداره کل با مراجعه به روستا‌های مختلف و تشکیل پرونده برای واحد‌های مسکونی روستایی، آنان را ترغیب می‌کنند تا منازل خود را نوسازی و مقاوم سازی کنند.

وی افزود: بازسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی علاوه بر کاهش خسارت در هنگام بلایای طبیعی، باعث می‌شود که روستاییان بیشتر در محل زندگی خود ماندگار سده و به حاشیه شهر‌های بزرگ مهاجرت نکنند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امام جعفر صادق (ع) گفت: خوش برخوردی، خوب گوش کردن و خوب جواب دادن سه ویژگی والایی است که امام جعفر صادق (ع) بر اراستگی به آن تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه این ویژگی‌ها باید در خانواده مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: برخورد خوب با ارباب رجوع خصلتی است که مدیران و کارکنان به ویژه آن‌هایی که در حوزه محرومیت‌زدایی و روستایی فعالیت دارند باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: اگر در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، هرکس درجایگاه خود، موازین اخلاقی را رعایت کند مردم ناراضی نخواهند بود.

بهره‌برداری از سه طرح هادی

مدیرکل بیناد مسکن کردستان نیز اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک حساب ۱۰۰ سه طرح هادی روستایی شامل روستای "دورود" سروآباد، "علی‌آباد" کرفتو در دیواندره و "توبره‌ریز" دهگلان با ۱۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و طرح ۵۰ واحدی مسکن محرومین دوشان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

رضا قادری افزود: در حال حاضر از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان، یک هزار و ۳۱۵ روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد مطالعه طرح هادی این تعداد به پایان رسیده است.

وی به احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین استان در تمامی شهرستان‌ها با کمک سازمان برنامه و بودجه و استانداری کردستان اشاره کرد و گفت: این تعداد سال گذشته به اقشار کم‌درآمد واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان به زلزله اخیر بانه و مریوان اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابی همکاران ما تا امروز ۸۹۱ واحد شامل ۲۳۶ شهری ۵۴۹ واحد روستایی چهار واحد تجاری و ۱۰۲ واحد دامی نیاز به بازسازی دارند و حدود ۲۷۰ واحد شهری و ۱۶۵ واحد روستایی و سه واحد تجاری نیاز به تعمیرات دارند.

قادری یادآور شد: در مجموع یک هزار و ۳۲۹ واحد خسارت دیده است که به محض تامین اعتبار، بازسازی آن‌ها آغاز می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار