سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به تحصیل حدود ۳۰ درصد دانشجویان علمی کاربردی استان در این مرکز گفت: به دنبال افزایش ۱۴ کُدرشته جدید در مقاطع کارشناسی و کاردانی هستیم.
کد خبر: ۹۵۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 18 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر حمیدرضا مجردی با اشاره به تحصیل بیش از 900 دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز علمی کاربردی استان شناخته می شود و بیش از 30 درصد دانشجویان علمی کاربردی کرمانشاه در این مرکز تحصیل می کنند.

وی با اشاره به تنوع رشته های این مرکز، گفت: در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی هم اکنون در 14 کُد رشته کاردانی حرفه‌ای شامل رشته های امور فرهنگی، بازاریابی، تکنولوژی آموزشی، حقوق - حقوق ثبتی، حقوق - دستیاری قضایی، حقوق - شورای حل اختلاف، دوخت و تکنولوژی لباس، عکاسی خبری، مددکاری اجتماعی - اورژانس اجتماعی، مددکاری اجتماعی - مددکاری خانواده، مددکاری اجتماعی - مددکاری کودک، مدیریت کسب و کار، معماری - معماری داخلی و کاردانی فنی فناوری اطلاعات - اینترنت و شبکه های گسترده پذیرش دانشجو داریم.

مجردی تصریح کرد: همچنین شش کُدرشته کارشناسی حرفه ای شامل رشته های حقوق - حقوق ثبتی، حقوق - دستیاری قضایی در امور مدنی، مددکاری اجتماعی – خانواده، مددکاری اجتماعی - مراکز اورژانس اجتماعی، معماری - طراحی محیط داخلی و کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات - فناوری اطلاعات در این مرکز فعال بوده و پذیرش دانشجو در آنها صورت می گیرد.

بدون آزمون و مدرک پیش دانشگاهی و با شهریه پایین، دانشجو پذیرش می کنیم

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه این مرکز در دو مقطع زمانی مهر و بهمن ماه پذیرش دانشجو دارد، گفت: یکی از مزیت های مراکز علمی کاربردی پذیرش دانشجو بدون آزمون است، متقاضیان برای ورود به این مراکز از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده و بر اساس معدل در رشته های دلخواه پذیرش می شوند.

وی افزود: همچنین در این مراکز همانند سایر مراکز علمی کاربردی برای ثبت نام نیازی به مدرک پیش دانشگاهی نبوده و تنها مدرک دیپلم افراد برای ثبت نام کفایت می کند.

وی یکی دیگر از مزیت های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را شهریه پایین آن عنوان کرد وافزود: میزان شهریه دراین مرکز نسبت به بسیاری دانشگاه های دیگر پایین بوده و برای همین شهریه اندک هم تسهیلات بدون سود به دانشجویان پرداخت می شود.

مجردی به اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی هم اشاره کرد وافزود: هیچ تفاوتی میان اعتبار مدرک این دانشگاه با دیگر دانشگاه های وزارت علوم وجود ندارد و افراد می توانند با خیال راحت دراین مراکز ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

پیگیر افزایش 14 کُد رشته در مقطع کارشناسی و کاردانی هستیم

مجردی از تدوین سند آموزش عالی مهارت در سطح کشور خبر داد و افزود: نظام آموزشی کشور چند سال پیش به دو شاخه نظری و مهارتی تقسیم و دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان متولی بخش مهارتی آن معرفی شد و این دانشگاه هم اکنون در نظر دارد با نیازسنجی و کسب نظرات و برنامه های مراکز علمی و کاربردی کشور سند آموزش عالی مهارت را تدوین کند و ما هم به عنوان بخشی از خانواده دانشگاه جامع علمی کاربردی اخیرا نیازها و برنامه های خود را اعلام کردیم.

وی افزود: در برنامه های اعلام شده، درخواست افزایش 14 کُدرشته کارشناسی و کاردانی از جمله انیمیشن، کارگردانی انیمیشن، تعمیر موبایل و تبلت، کارشناس رسمی ترجمه متون انگلیسی، تعمیر و مونتاژ پله برقی و آسانسور، مدیریت امور فرهنگی و گردشگری و ... را مطرح کردیم که درصورت تصویب این سند ظرف چند ماه آینده، این 14 کُدرشته به مجموع رشته های مرکز اضافه می شوند.

وی با اشاره ظرفیت این مرکز برای جذب سه هزار دانشجو گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم با معرفی هرچه بیشتر و بهتر امکانات و ظرفیت های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ظرفیت جذب هرچه بیشتر دانشجویان را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار