مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از پلمب ۱۴۶ واحد صنفی عرضه فرآوره‌های خام دامی در استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 11 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در نظارت و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز عرضه، توزیع و تولید فرآورده‌های خام دامی در سطح استان ۲۵۰ فقره پرونده تخلفات بهداشتی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی تشکیل و به مراجع قضائی جهت رسیدگی ارسال شد، افزود: از این تعداد ۱۸۱ مورد منجر به صدور رأی قطعی و محکومیت مختلفان شده و تعداد ۱۴۶ مراکز عرضه فرآورده خام دامی مختلف نیز با دستور مقام قضائی پلمب شده است.

او ادامه داد: در این مدت با هدف ارتقا بهداشت عمومی جامعه و حفظ سلامت شهروندان همچنین تعداد ۱۱۲ هزار و ۲۱۴ مورد بازرسی بهداشتی، از واحد‌های تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان و تعداد ۱۰۹۶ مورد نمونه برداری از این فرآورده‌های خام دامی انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها مقدار ۱۱۲ هزار و ۲۵۹ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی ضبط و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شده است.

خلیل زاده با اشاره به نظارت و بازرسی در طول ایام تعطیلات نوروزی نیز گفت: در قالب ۴۷ اکیپ نظارتی ستادی و بازرسی عملیاتی استان بر روند توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت داشتند که طی ۵ هزار و۸۳۰ نوبت بازرس و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نزدیک به ۸ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

او از مردم خواست کلیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت اطلاع رسانی کنند تا برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار