شیوع ویروس کرونا کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی را در پی داشته است.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 07 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: از زمان شیوع کرونا در استان میزان اهدای خون دراستان به ویژه در شهرستان ها ۱۰درصد کاهش یافته است.

عمادی  با اشاره به اینکه در سال ۹۹میزان مراجعین ۷۵هزار و ۲۰۵نفر بوده است، تصریح کرد: از این تعداد مراجعین، ۶۴ هزار و ۱۹۷ نفر موفق به اهدا شده اند که ۶۱ هزار و ۹۹۴نفر مرد و مابقی زن بودند.

وی با بیان اینکه  متوسط اهدای خون دربین زنان استان ۳.۵ درصد است خاطر نشان کرد: در سال گذشته فراورده های خونی تولیدی همچون گلبول قرمز ۵۷هزار و ۲۷۴واحد بوده است.

معاون فنی فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی با تاکید به اینکه استان جز رتبه های برتر در اهدای پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان کرونا از نظر جمعیت و مصرف است، یاد آور شد: در سال گذشته ۱۲۵۷واحد اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا در استان انجام شده است.

عمادی ادامه داد: در سال گذشته ۲۳هزار و ۳۲۲ پلاکت نیز در استان اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی پایگاه های انتقال خون آذربایجان غربی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دریافت خون انجام می شود، تصریح کرد: ازتمامی هم استانی ها به ویژه بهبود یافتگان کرونا درخواست می‌شود برای کمک به بیماران بعداز گذشت یک ماه از بهبود یافتگی برای اهدای پلاسمای خون خود به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار