در روز نخست ۵۷۷ داوطلب شورا‌های اسلامی روستا در آذربایجان غربی، اقدام به ثبت نام کردند.
کد خبر: ۹۵۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ 05 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا از ساعت ۸ صبح امروز همزمان با سراسر کشور گفت: در روز نخست و تا ساعت ۲۰ امروز ۵۷۷ نفر، متقاضی رقابت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ شدند.

مصطفوی با شاره به اینکه روند ثبت نام تا ساعت ۲۴ امشب ادامه خواهد داشت و این امار هنوز نهایی نشده است افزود:به ترتیب در ارومیه ۱۶۶ نفر، مهاباد ۴۴-خوی ۲۳-نقده-۱۶-پلدشت ۱۵-پیرانشهر ۶۱-سردشت ۱۲-اشنویه ۲۷-شاهیندژ ۱۰-میاندواب ۱۳-تکاب ۱۸-بوکان ۴۲ –چالدران ۴۰-چایپاره ۳۷-ماکو ۲۱-شوط ۶ و سلماس ۲۵ داوطلب با مرجعه به بخشداری‌ها اقدام به ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امار تفکیکی داوطلبات تا ساعت ۶ عصر امروز نیز ۵۵۰ نفر بود که ۵۳۵ تن مرد و ۱۵ نفر زن هستند افزود از این تعداد ۹۱ دردصد بصورت حضوری، ۸ درصد از طریق اپلیکیشن موبایل و یک درصد نیز از طریق دفاترپیش خوان ثبت نام نموده اند

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه با اشاره به اینکه 66درصد از این  داوطلبان دارای مدرک تحصیلی ابتدایی هستند افزود:مابقی نیز شامل  11درصدراهنمایی-نیم درصد متوسطه-11دردصد دیپلم-1/5 دردصد فوق دیپلم -4درصد لیسانس-1دردصد فوق لیسانس و 0/5 درصد نیز دارای تحصلات حوزو ی هستند.

مصطفوی در پایان گفت 25 درصد از این داوطلبان دارای سابقه عضویت در شوراهای اسلامی هستند ومابقی برای نخستین بار داوطلبن عضویت در شوراهای اسلامی روستا هستند.

۲ هزار و ۱۹۲ روستا در سطح استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا هستند که تعداد یک هزار و ۸۳۵ روستا دارای بیش از ۲۰۰ خانوار هستند.

مصطفوی با اشاره به اینکه شرایط و نحوه ثبت نام داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا مانند شورا‌های اسلامی شهر است افزود: داوطلبان می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور entekhabat.moi.ir)، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی کامپیوتر (بارگزاری شده در پورتال وزارت کشور entekhabat.moi.ir)، دفاتر پیشخوان دولت و همچنین از طریق مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت نام کنند.

شرایط ثبت نام برای روستا‌های تا ۲۰۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن و بالای ۲۰۰ خانوار مدرک دیپلم، کارت معافیت یا پایان خدمت، گواهی عدم سوء پیشینه است و داوطلبان برای ثبت نام تا 22 فروردین  فرصت دارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره  دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و  روستا‌بطور همزان رد 28 خرداد 1400 برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار