رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در صد و دهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت کرونا در استان گفت: در استان آذربایجان غربی ۳ شهرستان در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 04 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر جواد آقازاده افزود: سال سختی را سپری کردیم این در حالی است که علی رغم ادامه واکسیناسیون مجددا خیزهای جدیدی حتی در کشورهای اروپایی بروز می کند.

وی بیان کرد: این ویروس منحوس تغییر ماهیت می دهد و جهش می یابد. ویروس جهش یافته که در حال انتشار است یکی یکی استان هارا در می نوردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شهرهای قرمز و نارنجی روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می کنیم در آینده نزدیک در استان احتمالا شهرهای زرد به نارنجی و شهرهای نارنجی به قرمز تغییر وضعیت خواهند کرد.

دکتر آقازاده ابراز کرد: ویروس جولان عجیبی در کشور می دهد و می بایست تردد ها کاهش یابد تا چرخش ویروس نیز کاهش یابد.

وی خطاب به مسئولین حاضر در ستاد استانی افزود: خواهشی که خواهم داشت در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد پروتکل ها را اعمال کنیم. آن چیزی که بنده به عنوان مسئول دانشگاه علوم پزشکی استان می بینم این اتفاق نمی افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: متاسفانه تمامی مشاغل ۲ و ۳ و۴ باز هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند.
متاسفانه در روزهای اخیر بیماران بدحال بسیار زیاد شده است و بیماری روند صعودی گرفته است.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با قدردانی از تلاش کادر درمان، پرستاری و خدماتی در مقابله با کرونا، بر ضرورت تقویت نظارت ها از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه های مربوطه تاکید کرد و افزود: یکی از ناراحت کننده ترین تدابیر کنترل بیماری کرونا تعطیلی صنوف است که متاسفانه با روند افزایشی بیماری طبق قانون باید اجرایی گردد.

وی گفت: تعطیلی صنوف ضررهای سنگینی به اقتصاد استان وارد کرده است. در صورت همکاری مردم و تقویت نظارت ها از سوی متولیان امر شاهد بازگشایی صنوف خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بارها در خصوص خطر عادی انگاری هشدار داده شده بود افزود: برای قطع زنجیره انتقال راهکاری جز پرهیز از تجمع و دورهمی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نداریم.

شهریاری از صدا و سیما و رسانه ها درخواست کرد تا در زمینه آگاه رسانی مردم بیش از پیش تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار