مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: تعداد ۷۳۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (بیت کوین) در ۲ ماه پایانی سال ۱۳۹۹ و روزهای آغازین سال جدید در ۱۰ شهرستان استان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 04 April 2021

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: تعداد ۷۳۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (بیت کوین) در ۲ ماه پایانی سال ۱۳۹۹ و روزهای آغازین سال جدید در ۱۰ شهرستان استان کشف و ضبط شد.

علی خدری با اشاره به برگزاری مانورهای سراسری عملیات کشف دستگاه های رمز ارز غیرمجاز در سال گذشته عنوان کرد: با توجه به مصرف زیاد برق تجهیزات استخراج رمز ارز، گروه‌های بازرسی حراست و مشترکین در ادارات برق سراسر استان به طور مستمر مصارف مشکوک را بررسی و رصد کرده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

خدری افزود: تعداد ۷۳۰ دستگاه کشف شده نیز طی بازدیدهای نیروهای حراست و پلیس برق شهرستان‌ها کشف و توسط نیروی انتظامی با دستورمقام قضایی جمع آوری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تاکید کرد: به منظور صیانت از حقوق مشترکان برق و بیت المال برخورد وجمع آوری انشعابات غیرمجاز در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

به گزارش ایرنا دیماه سال گذشته تعداد ۲۲۱ دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) غیرمجاز در استان کشف شده است.

دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌های ارزان، خسارت جبران ناپذیری به شبکه‌های توزیع برق وارد می‌کند و بخشی از خاموشی‌های ناخواسته را سبب می‌شود.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار