چمن بلند ورزشگاه امام رضا؛تقصیر صفایی بود؟
بلندی چمن ورزشگاه امام رضا، باعث اعتراض کادرفنی سرخ ها شد و پس از یحیی، هواداران پرسپولیس نیز این اعتراض را ادامه دادند.
کد خبر: ۹۵۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 04 April 2021

به گزارش تابناک سمنان تیم فوتبال پرسپولیس در حالی مقابل پدیده متوقف شد که کادرفنی این تیم ساعتی پیش از مسابقه و در شرایطی که برای بازدید از چمن ورزشگاه روی آن حرکت می‌کرد، اعتراض خود را به گوش نماینده مسئولان استانی و همچنین فدراسیون و سازمان لیگ رساندند اما در میان این اعتراضات، ویدیویی یک دقیقه ای در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که نوک پیکان حملات را به یک نفر هدف می‌گرفت: علی صفایی.

 

صفایی که در دیدار پرسپولیس - پدیده نیز قضاوت بی نقصی را از خود به جای گذاشت، در این ویدیو مورد اتهام قرار گرفت که مقصر بلندی چمن ورزشگاه اوست و نماینده فدراسیون در این باره تقصیری نداشت.

 

علی فهیمی راد نماینده فدراسیون فوتبال در پاسخ به یحیی گل‌محمدی که درخواست می‌کرد تا داور به قضیه ورود کند، گفت: «داور اگر الان بیاید و بگوید این (چمن) بلند است، خلافکار خودش است که صبح همراه من بلند نشد بیاید اینجا. باید وقتی من می‌آیم زمین را چک کنم، داور بیاید.

 

 

نکته عجیب این‌که کمتر پیش می‌آید که صبح روز بازی داوران برای نظارت بر چمن ورزشگاه یا دیگر مسائل راضی ورزشگاه شوند. آن ها چند ساعت پیش از بازی با لباس شخصی ابتدا بر زمین نظارت می‌کنند و سپس برای تعویض لباس به رختکن می‌روند.

 

در واقع داوران در زمان نظارت، از تور دروازه، کف زمین، چمن و... بازدید می‌کنند تا «خطری بازیکنان را تهدید» نکند. تهدیداتی از جمله این که میخ، میله یا چنین چیزهایی در زمین نباشد یا جنس استفاده شده در تیر دروازه، خطری را متوجه کسی نکند.

 

بند پنج قوانین داوری نیز به وظایف داور اشاره دارد و در این وظایف بیست و چندگانه، خبری از چک کردن اندازه طول چمن نیست.

 

با این حال داوران که خود زیر نظر نماینده فدراسیون کار می‌کنند و با نظر آن‌ها برای انجام یا عدم انجام مسابقه تصمیم می‌گیرند، این بار به موضوعی متهم شده‌اند که باتوجه به قرارگیری یک تیم پرطرفدار از طرفی از آن، حملاتی در فضای مجازی را نیز برایشان در پی داشته است. این در حالی است که شاید انتظار می‌رفت که صبح روز بازی نماینده فدراسیون، نسبت به کوتاه شدن چمن اخطار بدهد.

 

پس از این بازی حملات تندی از سوی برخی رسانه های هواداری پرسپولیس خطاب به علی صفایی انجام شده است.

 


نمایی از حواشی ابتدای مسابقه؛ لحظه‌ای که ناظر بازی تلاش می‌کرد تا یحیی را متقاعد کند که او تقصیرکار نبوده است.

 

 

در لیگ برتر ایران اتفاقاتی نظیر بلند بودن چمن یا خط کشی نامتعارف کنار زمین بارها رخ داده اما این بار شرایط به شکلی بود که نماینده فدراسیون فوتبال صبح روز بازی در بازدید از استادیوم متوجه آن نشد و پس از اعتراض یحیی گل‌محمدی نیز فرصتی برای اصلاح آن وجود نداشت.

 

با این حواشی این اتفاق سبب نشد تا تیم داوری این مسابقه و علی الخصوص علی صفایی تمرکز خود را از دست بدهد و در این مسابقه دشوار، اشتباه تأثیرگذاری را مرتکب شود. حیدر سلیمانی کارشناس داوری نیز درباره عملکرد وی گفت: صفایی در چند صحنه آوانتاژهای خوبی داد و کمک کرد که حمله بازیکنان گرفته نشود.

 

مناسب نبودن اندازه چمن ورزشگاه حتی برای داور وسط نیز مشکل ساز بود اما زمانی که بازیکنان برای گرم کردن وارد زمین شده بودند، وقتی برای کوتاه کردن چمن نمانده بود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار