شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، با حمایت از ایده‌ها، خلاقیت ها و صنایع دانش پایه ،نقش مهمی در بی اثر کردن تحریمها داشته که تولید ونتیلاتور و ماسک در شرایط کرونایی بخشی ازاین موفقیتهاست.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶ 04 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با بیان اینکه شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور، نقش رابط بین دانشگاه و صنعت را عهده دار است، گفت : شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، نقش چند جانبه داشته و از ایده‌ها، خلاقیت ها و همچنین صنایعی که بر پایه دانش است حمایت می کند تا آن دانش به تولید رسانده شود.

رضا نقی پور اصل افزود:از شرکت‌های فناور، استارتاپ‌ها و شرکت های دانش‌بنیان و شرکت هایی که در مسیر دانش قرار می گیرند، در قالب ارایه تسهیلات، ضمانت نامه، خدمات کارشناسی و سرمایه ریسک‌پذیر حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر سه حوزه زیست فناوری، نانو و صنایع پیشرفته پزشکی تاکید دارند، گفت: در این راستا نیز صنایعی که در این حوزه ها قرار می گیرند مانند کشاورزی مخصوصا در استان هایی مانند آذربایجان غربی، مازندران و یا خوزستان و خراسان که قطب کشاورزی هستند، مورد حمایت قرار می گیرند.

نقی پور اصل با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان قیمت به صنایع مورد حمایت اعطا می‌شود، تصریح کرد: از صنایع نوپا مانند استارتاپ‌ها در زمینه هایی مانند طراحی صنعتی، انبوه سازی، جذب سرمایه گذاری خارجی، صادرات و تولید و اشاعه دانش و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی حمایت می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با بیان اینکه به صورت تقاضا محور فعالیت داریم، گفت : از ابتدای تأسیس صندوق از یک هزار و ۹۵۰ طرح در حوزه های مختلف حمایت شده و بیشترین درخواست ها برای فعالیت در زمینه صنایع پیشرفته نیز مربوط به استان های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، فارس، یزد، اصفهان و کرمان بوده است.

وی به اثر تحریم ها در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان در کاهش اثر تحریم ها نقش مهمی داشته و علی رغم تحریم ها، شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور در شرایط کرونایی موفق به ساخت دستگاه ونتیلاتور شدند و با اختراع دستگاه الکتریسیته که نانو را سوار بر پارچه می کرد توانستند اقدام به تولید ماسک کرده و کشور را از واردات بی نیاز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار