دردیدار استاندار آذربایجان غربی با سرکنسول ایران در اربیل عراق، بر آمادگی استان برای تقویت مراودات تجاری با اربیل عراق تاکید شد .
کد خبر: ۹۵۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳ 04 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،استاندار آذربایجان غربی در این دیدار  با اشاره به اینکه اربیل عراق یکی از مقاصد صادراتی این استان بشمار می رود گفت: با توجه به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی موجود بین آذربایجان غربی و اربیل عراق، آمادگی داریم تا با کمک به رفع موانع موجود نسبت به تقویت مراودات تجاری اقدام نماییم.

 شهریاری با اشاره به سیاست های منطقه ای ایران برای گسترش همکاری های تجاری با کشورهای همسایه تصریح کرد: سرکنسولگری ایران در اربیل عراق در زمینه هموار سازی روند های تجاری، تشویق تجاری عراقی برای خرید کالا از ایران و نیز تقویت مناسبات اقتصادی همچو گذشته باید عمل کند.

 وی با قدردانی از پیگیری ها و رایزنی های سرکنسول ایران در اربیل عراق برای حل و فصل مشکلات اقتصادی از جمله گمرکی تصریح کرد: امید داریم با پایان یافتن بیماری کرونا شاهد سرعت بخشی به اقدامات برای گسترش تجارت دو کشور ایران و عراق باشیم.

استاندار آذربایجان غربی همکاری سرکنسولگری ایران در اربیل عراق را در پیگیری مطالبات معوق شرکت های مهندسی ایرانی، تقویت اقدامات مقابله ای با قاچاق کالا و تسهیل روندهای گمرکی را موثر دانست.

 شهریاری گفت: آذربایجان غربی ظرفیت های خوب کشاورزی و صنعتی دارد که می توان با تقویت صادرات بستر اشتغال پایدار جوانان را بیش از پیش فراهم نمود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار صادرات محصولات استان به کشورهای مختلف انجام گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار