استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرماندار‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را قاطعانه در شهرستان‌ها پیگیری کنند، گفت: از مردم عزیز کشور خواهش می‌کنیم به کرمانشاه سفر نکنند.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 17 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه صبح امروز جلسه ستاد استانی کرونا در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد در این جلسه محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: ۵۳۶۵ واکسن کرونا تاکنون تحویل استان شده است.

وی افزود: بیش از ۱۴۰ هزار تست پی سی آر و ۳۷ هزار رپید تست تاکنون در استان انجام شده است.

مرادی از زحمات بیش از یک ساله ستاد استانی مدیریت کرونا و چند ماهه قرارگاه شهید سلیمانی که همکاری بسیار مناسبی در همکاری با دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه و کنترل اپیدمی کرونا داشتند تشکر کرد.

 

در ادامه این جلسه دکتر منصوری رییس بسیج جامعه پزشکی استان اظهار کرد:با توجه به ویروس جهش یافته و سفر‌های نوروزی از ۱۸ اسفند تا ۱۸ فروردین تشدید بیماریابی در قرارگاه شهید سلیمانی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: در این طرح انجام تست و شناسایی مرتبطین با بیماران و نیز توجه به افراد پر خطر شامل سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مادران باردار مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تست‌های استان کرمانشاه از خوزستان با کیفیت‌تر است. تعداد بیماران مثبت سرپایی ۸ برابر تعداد بستری‌ها در استان است و ما با کاهش ۸۰ درصدی بستری‌ها مواجه هستیم، اما با افزایش بیماران مثبت سرپایی پیش بینی می‌شود در دو یا سه هفته آینده تعداد بستری‌ها و مرگ و میر‌ها افزایش یابد، عدم توجه مردم به پروتکل‌های بهداشتی و شرکت در مراسمات عزاداری، جشن و عروسی ها، فروشگاهها، پاساژها، آموزشگاه رانندگی و دفاتر پیشخوان، صف‌های مواد خوراکی و تعویض پلاک یکی از عوامل بالا بردن آمار کرونا در استان است، ۵۰ تا ۶۰ درصد کل استان فقط پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

در این جلسه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد کرونا و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد:از فرماندار‌های شهرستان‌های انتظار داریم با اقدام قاطعانه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کنند واز شیوع ویروس در شهرستان‌ها جلوگیری کنند تا به سرنوشتی مانند خوزستان دچار نشویم.

بازوند تصریح کرد: اعضای ستاد کرونا فرماندار‌ها در ایام تعطیلات در دسترس باشند و با توجه به تردد شهر‌هایی مثل ایلام و آذربایجان غربی و خوزستان و ... که درگیری کرونا در این شهر‌ها بیشتر است باید رعایت پروتکل‌ها خیلی جدی‌تر پیگیری شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ۵۵ مین جلسه ستاد استانی کرونا برگزار شد و ستاد طی این مدت ۵۳۴ مصوبه داشته که ۹۸ درصد آن اجرایی شده است که نشان از تلاش ها و فعالیت‌های جهادی و شبانه روزی این ستاد در کنترل این بحران دارد که از همه دستگاه‌های عضو ستاد، کادر فداکار درمان، اعضای شورای تامین استان، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، اصناف، سازمان صنعت، رسانه‌ها و ... به خاطر این ایثارگری ها و از خودگذشتگی‌ها تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم‌.

بازوند گفت از مردم عزیز کشور خواهش می‌کنیم به کرمانشاه سفر نکنند و کرمانشاهی‌های مقیم سایر شهر‌های ایران برای سرکشی به خانواده و خویشاوندان به کرمانشاه نیایند.

وی با اشاره به حاد شدن وضعیت کرونا در برخی شهرستان‌ها و استان‌های همجوار، مردم باید با جدیت بسیار بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.


وی اظهار داشت: هرچند کشور ما علاوه بر بحران کرونا با تحریم های ظالمانه هم روبرو بود ولی با شکل گیری یک انسجام ملی فراگیر حول محور رهبر معظم انقلاب، توانستیم با رعایت پروتکل‌های کرونایی و پویش‌های کمک های مومنانه در زمینه کنترل بحران بسیار موفق تر از کشورهای بزرگ عمل کنیم.

استاندار کرمانشاه عشق و علاقه بسیار فراوان مردم به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را دلیل اصلی موفقیت طرح شهید سلیمانی دانست و گفت: مردم ایشان را یک سرباز فداکار، از جان گذشته و ایثار گر می‌دانند که به خاطر امنیت و آرامش کشورش توسط دشمن پلید و خونخوار این ملت به شهادت رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار