کد خبر: ۹۴۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 16 March 2021

 سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی، توصیه‌های اورژانسی در مواجهه با مصدومان احتمالی چهارشنبه‌سوری را تشریح کرد.

 

وحید شادی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر، اظهار کرد: توصیه می‌شود در مواجهه با اندام سوخته، محل دچار سوختگی شده را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد شست‌وشو داده و محل مورد نظر را به هیچ عنوان دست کاری نکنید.

 

وی ادامه داد: پس از انجام شست‌وشو، محل سوختگی را با یک پارچه‌ی تمیز پوشانده و مصدوم را سریعا به مرکز درمانی انتقال دهید.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود زیورآلاتی مانند النگو و انگشتر در دست فرد دچار سوختگی شده، این زیورآلات باید در همان لحظات اول سوختگی از دست فرد خارج شوند، چرا که خارج کردن زیورآلات پس از تورم و ادم بسیار سخت است.

 

شادی‌نیا متذکر شد: تلاشی برای کندن و پاک کردن محل دچار سوختگی شده‌ی گرم و چسبنده نکنید و محل را تنها با آب سرد بشویید؛ محل سوختگی‌ شیمیایی را با آب فراوان شسته و به منظور کاهش اثر سوختگی شیمیایی، هیچ مواد اضافی دیگری استفاده نکنید.

 

وی با ارایه‌ی توصیه‌هایی در مواجهه با افرادی که از ناحیه چشم دچار آسیب شده‌اند، خاطرنشان کرد: در چنین مواردی حتما از پیاله یا لیوان یکبار مصرف به منظور پوشاندن چشم استفاده کرده و بیمار را به صورت مراکز درمانی انتقال دهید؛ در صورت شدید بودن آسیب به چشم می‌توانید از مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ کمک بگیرید.

 

وی بر ضرورت خودداری از استفاده از روش‌های سنتی مانند قرار دادن تکه‌ای از سیب زمینی و یا خمیر دندان بر روی محل سوختگی تاکید کرد و گفت: استفاده از این روش‌ها ممکن است در وهله اول سبب کاهش درد شود، اما عفونت‌های بعدی ناشی از آن دردسر ساز می‌شود.

 

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنانش، متذکر شد: از شهروندان خواهش می‌کنیم مسیرهای اصلی را برای دسترسی اورژانس به مصدومان و رسیدن به مراکز درمانی و اورژانس باز گذاشته و از هرگونه تجمعی خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار