مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: امسال برای حفظ و پایداری اشتغال در استان ۶۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 16 March 2021

ابوالفضل عبادی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی گفت: در راستای حفظ اشتغال و پایداری اشتغال موجود حدود ۱۸۵ میلیارد تومان به واحد‌های تولیدی صنعتی، خدماتی و اصناف برای حفظ اشتغال ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر تسهیلات با ۱۲ درصد و دو ساله پرداخت شده است.

 او افزود: برای اشتغال‌های جدید حدود ۴۵۸ میلیارد تومان از محل وام‌های اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده که نزدیک به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این طریق اشتغال ایجاد شده است.

عبادی تصریح کرد: همینطور سه طرح مشوق بیمه ای، طرح کارورزی و طرح یارانه دستمزد در این راستا اجرا شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی  بیان کرد: در طرح یارانه دستمزد، یک هزار و ۲۲۵ نفر سهمیه استان بود که بیش از سهمیه جذب شد که در این طرح یک سوم حداقل مزد کارگری وزارت به کارفرما از حیث حق بیمه و سایر هزینه‌های انجام شده، می‌دهد.

عبادی اظهار کرد: در طرح کارورزی نیز کارفرمایانی که بیکاران لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را به کارگیری می‌کنند برای لیسانس‌ها ۵۰۰ هزار تومان، برای فوق لیسانس‌ها ۶۰۰ هزار تومان و برای دکترا ۷۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه برای سه ماه به کار فرمایان پرداخت می‌شود.

او گفت: اگر چناچه کارفرما با کارورز به توافق رسید ۲۱ ماه بعدی را دولت حق بیمه و کارفرما حقوق کارورز را پرداخت می‌کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی عنوان کرد: در طرح مشوق بیمه‌ای هم ۲۳ درصد حق بیمه‌ی کارفرما را مستقیما دولت به حساب کارفرما واریز می‌کند به شرطی که حداقل به کارگیری، کسانی به کارگیری شوند دارای مدرک لیسانس و بالاتر باشند، ولی در طرح یارانه دستمزد دیپلم و بالاتر مشمول می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار