تابناک-در راستای توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، وزارت صمت پنج شركت توليدي برتر كشور را معرفي کرد.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 16 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،آئين معرفي و امضا تفاهم نامه سرمايه گذاري پنج شركت برتر توليدي كشور، با حضور استانداران، روساي مجمع نمايندگان، روساي دادگستري و مديران سازمان صمت استان هاي هرمزگان، اصفهان، آذربايجان غربي، مركزي و يزد برگزار شد.

در اين مراسم احمد مرادي رئيس مجمع نمايندگان هرمزگان با ابراز خرسندي از ابطال واگذاري غيراصولي آلومنيوم المهدي در سال٩٣ و واگذاري آن به شركت مپنا در سال ٩٧، گفت: از شروع مبارزه با رانتخواران در واگذاري المهدي، با وجود همه تهمت ها اطمينان داشتم مسير درستي را آغاز كرده ام و به فضل خدا امروز شاهديم كارخانه ای كه رفته رفته به سمت تعطيلي كامل و اخراج كليه كارگران پيش مي رفت، در بدترين شرايط تحريم هاي بين المللي توانست ضمن حفظ اشتغال نيروهاي كارگري با تكيه بر توانمندي متخصصين داخلي، خط توليد را از ١٠٦ ديگ رو به خاموشي به ٣٤٠ديگ فعال برساند.

وی در ادامه افزود: با حمايت مسئولين امر و تامين برق مورد نياز تا ٤٥٠ديگ نيز ظرفيت افزايش توليد در آن وجود دارد و فعاليت هاي انجام شده طي دو سال اخير در شركت المهدي مصداق بارز منويات رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي و جهش توليد است و انتظار اين است دولت نيز سهم خود را در اين اقدامات جهادي ايفا نمايد.

مرادي با اشاره به نقش صنايع استان در انجام مسئوليت هاي اجتماعي و خدمت رساني به مردم مناطق همجوار صنايع، اين امر را ضامن بقا و موفقيت صنايع خواند و گفت: مسئوليت هاي اجتماعي يكي از مهم ترين دغدغه ها و مطالبات مردمي از صنايع است كه مي بايست وجود آن براي مردم قابل لمس باشد.

علیرضا رزم حسيني وزیرصنعت، معدن و تجارت نيز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و پنج شرکت برتر تولیدی با موضوع «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» به ارزش ۶.۱میلیارد دلار، اظهار کرد:این تفاهم‌نامه‌ها شامل ۶۲ پروژه در زمینه معدن و صنایع معدنی، صنایع غذایی، ماشین‌سازی و صنایع پالایشگاهی است.

وی در ادامه افزود: هدف از تنظیم و امضای این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و تشویق بنگاه‌ها برای توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

رزم حسینی، اضافه کرد: به این منظور از بین ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از ۱۰ نفر، بر پایه شاخص‌های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده، تعداد ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که از این تعداد ۳۹ شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.

مدیر عامل شرکت آلومنیوم المهدی نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه، اظهار کرد: ارزش ریالی سرمایه گذاری ها در شرکت آلومینیوم المهدی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در این سرمایه گذاری ها پنج طرح بزرگ تولیدی که شامل طرح احداث کارخانه تولید آلومینا، احداث خط سه احیا آلومینیوم، احداث خط تولید بیلت، احداث خط تولید کویل و طرح احداث نیروگاه پیش بینی شده است.

حمید مهتدی، با اشاره به اینکه متأسفانه با گذشت بیش از ۲۰ سال از فعالیت شرکت آلومینیوم المهدی در استان هرمزگان کارخانه های صنایع پایین دستی احداث نشده است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما حمایت و ایجاد صنایع پایین دستی در استان است و این مهم را قصد داریم با حمایت استانداری و سازمان صمت انجام گیرد که موجب رونق تولید و اشتغالزایی زیادی را به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آلومنیوم المهدی در پایان، تصریح کرد: پروژه های عنوان شده در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با هدف تاب آوری اقتصادی، افزایش کیفیت و تنوع در محصولات که موجب جایگزینی واردات و بهبود تراز تجاری کشور، تکمیل زنجیره ارزشی، جلوگیری از خام فروشی، رشد و رونق اقتصادی و افزایش اشتغالزایی است.

لازم به ذكر است در پايان اين مراسم تفاهم نامه همكاري ميان وزارت صمت و شركت آلومنيوم المهدي جهت افزايش ظرفيت سرمايه گذاري و احداث نيروگاه برق، بومي سازي ماشين آلات و تجهيزات و تكميل زنجيره صنايع پايين دستي آلومنيوم با ارزش افزوده بالا به امضا رسيد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار