مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی: عشایر برای دریافت کارت هوشمند تردد دام در سامانه مجوز الکترونیکی کشاورزی سماک اقدام کنند.
کد خبر: ۹۴۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 08 March 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی ناجی در جلسه شورای اداری اداره کل امور عشایر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تمام عشایر این استان می‌توانند با مراجعه به سامانه "سِماک" و ثبت اطلاعات خود نسبت به دریافت کارت تردد دام خود اقدام کنند.
وی اضافه کرد: عشایر آذربایجان‌غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که ۶۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی افزود: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه ۵۵ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
ناجی اضافه کرد: همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مرتع و ۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم آذربایجان‌غربی در اختیار عشایر این استان است.
مدیر کل امور عشایر در پایان با بیان اینکه: ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد زیرپوشش عشایر استان است؛ افزود: عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار