۱۴۱ هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان در پلدشت از متصرفان غیر مجاز باز پس گرفته شد.
کد خبر: ۹۴۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 08 March 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، پیری مدیر منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان پلدشت گفت: این زمین‌ها به مساحت ۱۴۱ هکتار و به ارزش ۵ میلیارد تومان بوده که توسط سودجویان این اراضی را تخریب و تصرف نموده بودند که با احکام قضایی خلع ید شده است. محمدزادگان رییس حوزه قضایی شهرستان پلدشت نیز دراین خصوص گفت: برای این اراضی در طول سال جاری ۴۶ فقره پرونده دردادگستری شهرستان پلدشت تشکیل شده و در سریعترین زمان ممکن رسیدگی و پس از قطعیت آرا از همه این اراضی رفع تصرف شده است وی افزود: عزم دستگاه قضایی در برخورد با پدیده زمین خواری جدی است و با هیچ کسی در هر پست و مقامی مماشات نمیکند.

متصرفان سعی داشتند با مستند سازی این زمین هارا ازآن خود کنند. پیری مدیر منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان پلدشت در این خصوص افزود: افراد سود جو با کاشت نهال و تخریب و تصرف در اراضی ملی ادعای مالکیت می‌کردند که با هوشیاری مامورین یگان حفاظت شهرستان در اقدامات خود نا کام مانند

از حدود ۱۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان پلدشت ۸۲ درصد ان جزء اراضی ملی هستند.

این اراضی متعلق به ایندگان است، مماشات و کوتاهی می‌تواند در این باره صدمات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد

در حال حاضر بیش از ۱۶۷ پرونده تصرف اراضی ملی در حوزه قضایی شهرستان پلدشت موجود است که با رسیدگی به ان‌ها حدود ۱۵۵ هکتار از این اراضی از دست متصرفان خلع ید خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار