سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود گفت: ۲۱ واحد کشیک نانوایی از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در تعطیلات نوروزی برای شهروندان شاهرود نان پخت می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ 08 March 2021

۲۱ واحد کشیک نانوایی شاهرود در تعطیلات نوروز فعال هستند

 

به گزارش تابناک سمنان ابوطالب جلالی روز دوشنبه در حاشیه نشست کارگروه آرد و نان شهرستان شاهرود در گفت و گو با ایرنا افزود: برای هر واحد نانوایی متناسب با ساعت کار، سهمیه آرد ۴۰ کیلوگرم اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهمیه آرد مازاد برای بخش ها بر حسب نیاز اضافه می شود، تصریح کرد: سهمیه ۲۵ تنی آرد برای بخش های مرکزی، بسطام و بیارجمند در نظر گرفته شده است.

جلالی به تخصیص سهمیه آرد برای نانوایی های صنعتی هم اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۴۰ واحد نانوایی در شهر شاهرود فعال می باشند که روزانه ۲۰ واحد به تناوب تعطیل هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود ادامه داد: ۲۶ واحد نانوایی در تعطیلات نوروز برای کشیک جمعه‌ها تعیین شده اند.

وی بازنگری در صدور مجوز فعالیت نانوایی ها را ضروری خواند و افزود: وقتی یک واحد نانوایی سود آوری خوبی نداشته باشد اتفاقاتی در حوزه صنفی می افتد که ضرر آن از بُعد کمی و کیفی را باید مردم بپردازند که این امر شایسته نیست.

جلالی با بیان اینکه نباید آرد یارانه ای به صورت بسته بندی توسط نانوایی ها در اختیار فروشگاه ها قرار گیرد، ابراز داشت: در نشست ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت نان بررسی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود ادامه داد: کارخانه آرد شاهرود در توزیع آرد به مانند سال های گذشته در تعطیلات نوروز همکاری می کند.

وی به وضعیت شهرستان شاهرود از لحاظ سطح هشدار همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: باید نظارت های  بیشتری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی در نانوایی ها انجام شود.  

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۲۱ ، تماس با تعزیرات حکومتی و یا اتحادیه موارد را برای رسیدگی هر چه سریع تر گزارش دهند.  

 شاهرود با ۱۶۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان ۱۴۰ نانوایی دارد که از این تعداد ۸۰ نانوایی دولتی و بقیه آزاد پز هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار