تابناک-جلسه هماهنگی رونمایی از حکم نام‌گذاری شهر بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع) با حضور نماینده، ولی‌فقیه در هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد(ع) و مدیران دستگاه‌های مختلف در ۲۵ اسفندماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 08 March 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، در جلسه هماهنگی «مراسم نام‌گذاری بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع)»، اظهار کرد: یکی از کارهای فاخری که در سنوات گذشته در کنار همه کارهای فرهنگی استان صورت گرفته، کنگره امام سجاد(ع) بوده است. خوشبختانه اقدامات خوبی در استان در حوزه فضاسازی و فرهنگ‌سازی صحیفه سجادیه انجام شده و کتاب‌ها، مقالات و ره‌آوردهای این کنگره، ذخیره و سرمایه ارزشمندی برای استان ماست.

وی افزود: کنگره امام سجاد(ع) در سال گذشته گسترش بیشتری در سطوح بین‌المللی پیدا کرد و ارتباطی که با رایزن‌های فرهنگی بیش از ۲۶ کشور اسلامی صورت گرفت، فضای این کنگره را با هدایت و رهبری استان هرمزگان در سطح کشورهای اسلامی مطرح کرد که اقدامی بسیار ارزشمند است. ظرفیت‌های مجازی نیز فضایی را در اختیار ما گذاشت تا بسیاری از استان‌های دیگر نیز در این کنگره پای‌کار بیایند و خالق کارهای بسیار ارزشمندی در استان‌های خود شوند.

صحیفه سجادیه؛ ظرفیتی تمام‌ناشدنی

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان یادآور شد: صحیفه سجادیه، امام سجاد(ع) ظرفیتی تمام ناشدنی است. زبان دعا، زبان فطرت بشری است و دین نمی‌شناسد و هر کسی با هر دین و آیینی می‌تواند از طریق این زبان به درگاه الهی متصل شود. سرمایه ارزشمند صحیفه سجادیه، دستمایه‌ای است که می‌تواند پیام اسلام را از دریچه دعا به جهان بشریت برساند. خانم پروفسور «آنه ماری شیمل» اندیشمندی غربی بود و در حوزه صحیفه سجادیه خدمات ارزنده‌ای را ارائه و این کتاب ارزشمند را به ۴ زبان زنده دنیا ترجمه و منتشر کرد. من همیشه آرزو داشتم از این اندیشمند غربی در زمان حیاتش در کشورمان تجلیل به عمل آید و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی افزود: تیراژ بالا و تقاضای جامعه غربی نسبت به نوشته‌های پروفسور آنه ماری شیمل، نشان‌دهنده آن است که دنیای غرب تشنه این معارف است. ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت فطرت انسانی دعا، قدرت فعالیت‌های کنگره امام سجاد(ع) را نه‌ تنها در جهان اسلام بلکه در جهان بشریت و در سطح بین‌المللی افزایش دهیم و این امر نیازمند هم‌افزایی و همکاری همه‌جانبه ما در استان هرمزگان است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: قطعاً با نام‌گذاری بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع)، اتفاقات بسیار خوبی در این شهر و استان رقم خواهد خورد. ما انتظار داریم با رفع ویروس کرونا، کنگره امام سجاد(ع) در بعد مجازی و حضوری با شکوه بیشتری، توسعه و گسترش یابد تا تأثیرات خود را روی فرهنگ جامعه، ارتباط معنوی مردم و گرایش جوانان به معنویت، بگذارد.

کنگره امام سجاد(ع)، نمونه‌ای ارزشمند از فعالیت‌های مذهبی هرمزگان

رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه، بیان کرد: کنگره امام سجاد(ع) موجب شد، اعتبار مذهبی ویژه‌ای برای استان هرمزگان ایجاد شود. این استان در باب ارادت به ائمه معصوم(ع) همواره زبانزد بوده اما کنگره امام سجاد(ع) یک نمونه ارزشمند از فعالیت‌های مذهبی استان است که شناسنامه اسلامی و مذهبی خوبی برای ما ایجاد کرده و همین مسئله باعث شده که وزارت ارشاد، شهر بندرعباس را به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد(ع) معرفی کند.

وی افزود: در تاریخ ۲۵ اسفندماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار هرمزگان و اعضای دبیرخانه کنگره امام سجاد(ع) از حکم «نام‌گذاری شهر بندرعباس به عنوان شهر دوستدار امام سجاد(ع)» رونمایی خواهد شد و دبیرخانه دائمی امام سجاد(ع) نیز حکم خود را دریافت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: این عنوان، افتخار بزرگی است که شهر بندرعباس به دست آورده و از همه رسانه‌ها می‌خواهیم که در تبیین اهمیت و ارزش این اتفاق مبارک برای مردم ما را یاری کنند.

نیازمند همراهی مسئولان، برای گسترش فرهنگ صحیفه سجادیه

علی علامه‌زاده، دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) نیز در این جلسه بیان کرد: این دستاورد، نتیجه تلاش‌ها و فعالیت‌های همه فعالین این عرصه در استان هرمزگان است. استان هرمزگان و شهر بندرعباس به نام امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه مزین شده و مراجع تقلید بزرگوار نیز این استان را با همین عنوان می‌شناسند.

وی اضافه کرد: بسیاری از اندیشمندان داخلی و خارجی در کنگره امام سجاد(ع)، کتاب‌ها و مقالات ارزشمندی نوشتند و دست به قلم بردند و این نشان از تأثیرگذاری این کنگره دارد. ما کنگره اول را خیلی غیررسمی و در سطح شهر بندرعباس برگزار کردیم و امروز می‌بینیم که در تمامی استان‌های کشورمان و بیش از ۲۶ کشور اسلامی گسترش یافته است.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) تصریح کرد: من هر مسئولیتی داشته باشم، دست از پادویی و خدمت به اهل بیت(ع) به ویژه امام سجاد(ع) بر نخواهم داشت. این انتظار را از همه مسئولین استان هرمزگان داریم که ما را همراهی کنند تا نواقص کنگره را برطرف کرده و روز به روز کار خود را با شکوه و جلال بیشتری در سطح کشور و جهان گسترش دهیم.

نام‌گذاری بندرعباس به عنوان شهر دوستدار امام سجاد(ع)؛ فرصتی طلایی

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان، دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، نیز در این جلسه عنوان کرد: هرکسی در راستای خدمت به اهل بیت(ع) گامی بردارد، اهل بیت(ع) به او عزت و بزرگی می‌دهند. حرکت اعتقادی کنگره امام سجاد(ع) از دل حوزه علمیه به رهبری مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار شکل گرفته و گسترش یافته است.

وی بیان کرد: حال که این افتخار نصیب ما شده، از همه مسئولین استان هرمزگان خواهشمندم که با همراهی، همفکری و هم‌افزایی، بستری را برای فعالیت‌های بیشتر و گسترده‌تر در راستای تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) فراهم کنند. باید از این فرصت طلایی حداکثر استفاده را ببریم.

هدایت فضای مجازی به سمت گسترش فرهنگ صحیفه سجادیه

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، نیز در این جلسه اظهار کرد: برای گسترش کمی و کیفی کنگره امام سجاد(ع) نیازمند جلساتی مدون در سطح استان هرمزگان هستیم تا از دل همفکری‌ها و پیشنهاد‌ها و انتقادات همه مسئولان، طرح‌ها و ایده‌های نو ارائه شود.

وی افزود: در فضای علمی و آموزشی نیز نیازمند فعالیت‌ها و برنامه‌هایی نو هستیم. هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی در رده‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به سمت صحیفه سجادیه و امام سجاد(ع) می‌تواند در رشد فعالیت‌های کنگره امام سجاد(ع) نیز مؤثر واقع شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: باید از بستر فضای مجازی بیش از گذشته بهره‌مند شویم. متأسفانه در این فضا کمتر به درون‌مایه‌های معنوی پرداخته شده و باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این زمینه صورت بگیرد تا این فضا را نیز در دست بگیریم و آن را به سمت فعالیت‌ها و اهداف معنوی از جمله کنگره امام سجاد(ع) هدایت کنیم. ما در سازمان تبلیغات اسلامی این آمادگی را داریم که شبکه تبلیغی استان، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی و تمامی حوزه‌هایی که در اختیارمان هست را در خدمت کنگره و گسترش فرهنگ صحیفه سجادیه قرار دهیم.

انتهای پیام/ز 671

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار