رئیس هیات کشتی استان قم از موفقیت کشتی‌گیران قمی در کسب سه مدال از پیکارهای آلیش سال 1399 قهرمانی مردان کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 08 March 2021

به گزارش تابناک قم، محمدهادی علیایی اظهار کرد: کشتی قم در رشته‌های آزاد، فرنگی و آلیش فعالیت می‌کند و در کشتی آلیش سابقه کسب مدال از پیکارهای قهرمانی جهان داریم، این رشته استعدادهای فراوانی در قم دارد و یقینا شاهد تداوم حضور موفق کشتی‌گیران قم در مسابقات داخلی و برون‌مرزی آلیش خواهیم بود.

وی با اشاره به اعزام 6 کشتی‌‌گیر آلیش‌کار قم به رقابت‌های قهرمانی کشور، اضافه کرد: این مسابقات با کسب سه نشان طلا، نقره و برنز برای تیم اعزامی هیات کشتی قم همراه بود و اتفاق ویژه این است که برای نخستین بار تیم قم بین سه تیم برتر کشور قرار گرفت و سکوی سوم ایران را به خود اختصاص داد.

رئیس هیات کشتی استان قم افزود: روح‌الله نعمتیان که در کارنامه افتخارات خود دو مدال برنز مسابقات آلیش قهرمانی جهان را به ثبت رسانده، در وزن 60 کیلوگرم این پیکارها بار دیگر یک چهره شاخص بود و با شکست تمامی رقبا به مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان زرّین طلا دست یافت.

وی اضافه کرد: همچنین اسلام شکوهی‌راد با حضور در دیدار فینال با کسب نشان نقره وزن ۸۰ کیلوگرم افتخار آفرینی کرد و علی فیروزگاه مقام سوم و نشان برنز وزن ۱۰۰ کیلوگرم را به ارمغان آورد، ضمن اینکه داود یارجان‌علی کشتی‌گیر با سابقه قم در وزن 100 کیلوگرم رتبه پنجم را از آن خود کرد.

علیایی با بیان اینکه تیم قم در رده‌بندی تیمی این پیکارها برای نخستین بار رتبه سوم ایران را به دست آورد، عنوان کرد: ششمین دوره رقابت‌های کشتی آلیش مردان قهرمانی کشور با عنوان گرامیداشت مدافعان گمنام سلامت و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن شهدای هفتم تیر تهران به انجام رسید و برترین‌های خود را شناخت در حالی که 113 کشتی‌گیر در قالب 25 تیم از 23 استان کشور در این مسابقات حضور داشتند.

وی تصریح کرد: جمع زیادی از کشتی‌گیران آزادکار و قهرمانان رشته‌های دیگر همچون قهرمانان فرنگی‌کار کشور، قهرمان بازی‌های آسیایی در این دوره حضور داشتند و یکی از دلایل این حضور این بود که ماه‌های زیادی یک مسابقه‌ رسمی در سطح کشور به دلیل شیوع کرونا برگزار نشده بود و همه کشتی‌گیران تشنه رقابت بودند، دلیل دیگر هم نزدیک شدن به مسابقات جهانی آلیش است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار