اکبرزاده شهردار خوی گفت : بمناسبت روز درختکاری ۲۰ هزار اصله نهال در پارک دلگشا و سطح شهرستان غرس میشود .
کد خبر: ۹۴۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ 05 March 2021

محرم اکبرزاده شهردار خوی  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی در خوی در حاشیه مراسم روز درخت کاری که در محل پارک داغ باغی(دلگشا) برگزار شد گفت: تعداد ۲۰ هزار اصله نهال در پارک ها ، فضاهای های سبز و سطح شهر و حومه غرس میشود .
شهرداری خوی‌ در باره احیای باغ تاریخی دلگشا افزود: در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی خود و ایجاد و افزایش سرانه فضای سبز و تحقق مطالبات بخشی از شهروندان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ خوی، احیای این باغ با شکوه را در دستور کار خود قرار داد.
وی بااشاره به اینکه ،این باغ (دلگشا) تابه امروز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت : درنیمه اول سال آینده  به بهره برداری می رسدودراختیار گردشگران و شهروندان قرار می گیرد.

شهردار خوی تصریح کرد: باغ دلگشا دارای ویژگی‌های خاص خود بوده که در کنار کمربندی شهید سلیمانی قرار گرفته است ، بنابراین در احیای این باغ تلاش می‌شود تا مجموعه امکانات تفریحی و رفاهی شهروندان پیش‌بینی شده و در این باغ هفت هکتاری برای استفاده عموم مردم اجرایی شود و علاوه بر آن تلاش می‌شود تا عمارت موجود در آن نیزبا توجه به عکسهایی که ازقدیم مانده  بازسازی شود.
وی افزود : بیش از ۵۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۰۰ متر مکعب خاکریزی، ۱۲۵۰ متر طول سیستم آبیاری و ۲۵۰۰ متر طول دیوار چینی در این پروژه انجام شده است .
اکبرزاده تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی گردشگری خوی و مجموعه فرهنگی تفریحی برای استفاده شهروندان با احیای این باغ شکل می‌گیرد.
وی همچنین خبراز احداث چهار پارک بزرگ دیگردرخوی خبردادوگفت:این چهارپروژه هم درنیمه اول سال ۱۴۰۰به بهره برداری می رسد.
شهردار خوی اضافه کرد : با حمایت های شورای محترم اسلامی شهر و تلاش مجموعه شهرداری سرانه فضای سبز شهری طی دوره پنجم شورا از ۴.۷ به ۸ متر مربع رسیده که شاهد رشد افزایش بسیار خوبی در حوزه فضای سبز هستیم و تلاش می کنیم تا همچنان این سرانه افزایش یابد.
شهردار خوی در پایان گفت : پلاک کوبی درختان شهر همزمان با مراسم درختکاری آغاز شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار