یک روانشناس و مشاور خانواده بیان کرد:
یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: ارائه آموزش های پیش از ازدواج قدمی موثر در راستای کاهش طلاق در جامعه است.
کد خبر: ۹۴۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ 03 March 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، کارگاه عملی آموزشی مهارتهای پیش از ازدواج به همت موسسه ورزشی مردم نهاد دانش سلامت و با حمایت معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی در شهرستان سلماس برگزار شد.

آرزو بیگی روانشناس و مشاور خانواده در این کارگاه با اشاره به بحث های مورد اشاره در این کارگاه گفت: محور‌های اصلی مورد بحث در این مجموعه آموزشی ، آموزش در خصوص فرآیند ،
آشنایی با مهارت های خودشناسی ، انتخاب همسر و معیار های آن ، آشنایی با مبانی ازدواج، راهکارهای تسهیل ازدواج ،آسیب های قبل از ازدواج ، نقش مشاوره پیش از ازدواج مي باشد.

بیگی با اشاره به لزوم ارائه آموزش های پیش از ازدواج بعنوان قدمی موثر در راستای کاهش طلاق در جامعه اظهار کرد: ازدواج به عنوان امری روانشناختی – اجتماعی نیاز به آموزش دارد و با در نظر گرفتن تغییرات ایجاد شده در فرآیند سنتی ازدواج ، روند افزایشی طلاق در افراد جوان کشور و آسیب زا بودن طلاق اهمیت برگزاری کارگاههای آموزشی پیش از ازدواج بیش از گذشته نمایان می شود.

وی یادآور شد: شناخت یکی از عوامل اساسی در همسرگزینی است و در این کارگاه اصول شناخت درست از طرف مقابل برای شرکت‌کنندگان ارائه می شود.

بيگي تاکید کرد: بدون تردید ازدواج یکی از باارزش‌ترین و مقدس‌ترین وقایع و فعالیت‌ها در زندگی اکثر بزرگ‌سالان است که نه‌تنها مورد پذیرش و تایید اقوام و ملل مختلف در دنیا است بلکه از جانب تمامی ادیان الهی نیز مورد تاکید واقع شده است.

علی احمدنژاد دبیر موسسه مردم دانش سلامت سلماس نیز با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آمادگی پیش از ازدواج برای جوانان بیان کرد: اين كارگاه با هدف افزایش آگاهی ها و ارتقاء سطح سلامت روان جوانان در خصوص آموزش های پیش از ازدواج برگزار می گردد.

احمدنژاد با تقدیر از حضور و استقبال فعالانه جوانان در برگزاری چنین دوره هایی،‌ گفت: امیدواریم جوانان عزیز با عضویت در سازمان های مردم نهاد و شرکت در دوره های متنوعی که برای پوشش دادن چالش های پیش روی جوانان در زندگی شان طرح ریزی می شود، زمینه یک زندگی توام با ارامش و شادابی را برای خود و خانواده شان فراهم کنند.

گفتنی است در این دوره آخرین اصول و معیار های آشنایی پیش از ازدواج ارائه گردیده و شرکت کنندگان در قالب کار گروهی به بحث در مورد این معیارها و بحث پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار