مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از خسارت زلزله به ۴۰ مدرسه با ۱۷۱ کلاس درس خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 02 March 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، هادی زارع‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: ۱۶۰ فضای آموزشی در شهرستان دنا داریم که بعد از زلزله ۵.۶ ریشتری ۱۲۱ فضا بررسی شد و فضاهای بررسی نشده مربوط به روستاهایی بوده که از کانون زلزله دور بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۵ فضا در خود شهر سی‌سخت ۱۰۰ درصدی تخریب شدند، ۳ خوابگاه دانش‌آموزی هم باید کاملا تخریب و دوباره ساخته شود.
وی با بیان اینکه ۲۴ مدرسه نیازمند تعمیرات هستند، گفت: در مجموع  ۴۰ فضای آموزشی با ۱۷۱ کلاس درس و ۱۳ هزار و ۲۰۵ مترمربع در زلزله سی‌سخت آسیب دیدند.
زارع‌پور بیان کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در این ۴۰ کلاس درس مشغول به تحصیل بودند.پس از عید در صورت واکسینه شدن دانش‌آموزان، حضور در کلاس درس الزامی است و با آسیبی که به مدارس وارد  شده در شهرستان دنا با مشکل مواجه خواهیم شد.
این مسئول بیان کرد: در این زلزله، منازل ۲۶۰ نفر از همکاران فرهنگی و بازنشسته آموزش و پرورش آسیب دیدند.
مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی از ابزار آموزش مجازی محروم هستند.
در ادامه کرمی مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: مدارس تخریب شده مربوط به اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ بوده است و مدارسی که نیازمند مقاوم‌سازی هستند مربوط به اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ است.
وی بیان کرد: خوشبختانه برای مدارس نوسازی شده مشکلی ایجاد نشده و تنها به یکسری تعمیرات نیاز است که ۸۴ میلیارد تومان برای این ۴۰ واحد نیاز است.
در ادامه سهراب بنام رئیس مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همت اتاق ایران یک میلیارد تومان برای مدارس اسیب‌دیده استان اختصاص داده شد،ضمن اینکه اتاق‌ها متقبل شدند تنها هنرستان دخترانه کشاورزی سی‌سخت را نوسازی کنند.
وی همچنین از سفر خیرین مدرسه‌ساز کشور به استان خبر داد.
در پایان علی شهابی‌نسب با اشاره به اینکه آخرین مصوبه هیئت دولت مصوب ۵ اسفند سال جاری ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض و ۲۸۹ میلیارد تومان تسهیلات برای شهرستان دنا مصوب شد که سر جمع اعتبارات ۴۵۰ میلیارد تومان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنانه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرر: از مجموع ۱۶۱ میلیارد اعتبارات بلاعوض ۱۴۱ میلیارد هزینه‌ای و ۲۰ میلیارد تملک است که اولویت اعتبارات با فضاهای آموزشی که نیازمند تعمیرات  جزئی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار