مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، بیش از ۲۶ هزار و ۵۸۹ کیلوگرم سیم و کابل برق در استان سرقت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۳۷ درصد رشد دارد.
کد خبر: ۹۴۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 02 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، هیوا لهونیان بیان کرد:از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۱۱ دستگاه ترانس برق در استان سرقت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۸ دستگاه)، ۶۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در همین مدت ۱۹ هزار و ۳۷۷ کیلوگرم سیم مسی در استان سرقت شد، گفت: پدیده سرقت لوازم و تجهیزات برق، به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است و این جرم نه تنها به شرکت توزیع نیروی برق به طور مستقیم آسیب‌های جدی می‌رساند بلکه به مشترکان خانگی و تولیدات کشاورزی، صنعتی و تجاری خسارت عمده‌ای وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ضمن تقدیر از مراجع قضایی و انتظامی و شناسایی و برخورد با سارقان تجهیزات شبکه برق، افزود: برای مقابله با سرقت برق، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طور جدی در دستور کار این شرکت است.

لهونیان یادآور شد: در طول سال جاری حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه برق با یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شبکه فشار ضعیف برق بهسازی شود.

وی از مشترکان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سرقت سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع، از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۱ و یا پلیس انتظامی به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار