رییس کمیته امداد امام خمینی سلماس گفت : از اول امسال تاکنون ، بیش از ۴۲۰۰ خانواده تحت پوشش خدمات این کمیته قرار دارند که تقریبا ۹درصد جمعیت این شهرستان را شامل می شود.
کد خبر: ۹۴۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 28 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مهدی خضرلو در جمع خبرنگاران گفت: ۱۶۵خانواده مستاجر نیز تحت حمایت این کمیته قرار دارند که از خانواده های ۳ تا ۸ نفر در بین این خانواده ها قرار دارند

وی افزود:در حال حاضر ۱۶۰ نفر بیمار صعب العلاج و زمین گیر تحت حمایت این کمیته قرار دارند و هزینه درمانی و معیشتی دریافت می کنند و ۸۳ زوج تابدین جای سال۹۹ کمک هزینه جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۲۲۷میلیون تومان دریافت کرده اند.

خضرلو عنوان کرد: در ۱۱ماهه سال۹۹ تعداد ۱۶۵ طرح اشتغال و خودکفایی با اعتبار تقریبی ۷میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان در زمینه دامپروری و تولیدی و نیز خدماتی اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته اند و برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

او اظهارداشت: علی رغم فشار های اقتصادی موجود، کمکهای مشارکتی مردم برای کمک به نیازمندان در سلماس ۶۴درصد افزایش داشته و در یازده ماهه سال۹۹ ۱۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جمع اوری شده که از مردم نوعدوست سلماس در این خصوص کمال قدردانی و تشکر را داریم.

خضرلو با اشاره به آموزشهای خودکفایی کمیته امداد برای مددجویان اضافه کرد: ۱۷۶ نفر آموزشهای خودکفایی این کمیته را سپری کرده و ۱۴۲ خانواده نیز در سایه حمایت های این نهاد به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتهای کمیته امداد خارج شده اند.
خضرلو اظهارداشت:تاکنون و از اول امسال، ۹۷۲۲ مورد کمک موردی به اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان به افراد نیازمند و تحت پوشش این کمیته انجام شده است.

همچنین ۸ مورد احداث مسکن روستایی با همکاری خیرین و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نقاط شهری و روستایی در حال انجام است که بیش از یک میلیارد تومان تا کنون برای آنها هزینه شده است و نیز ۱۲۴ مورد تعمیرات مسکن با اعتباری بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان انجام شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۴۷ کودک یتیم و ۴۹۸ فرزند محسنین در سلماس تحت پوشش کمیته امداد هستند که با همت نوعدوستانه خیرین عزیزمان ۱میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان به حساب فرزندان محسنین واریز شده است

خضرلو با اشاره به وجود ۷۸۰ دانش آموز و ۵۶ دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد در سلماس تصریح کرد: در سال جاری با هدف تامین اموزش مجازی دانش آموزان ۲۳۱ عدد تبلت با هزینه بیش از ۷۶۲ میلیون تومان به دانش آموزان فاقد امکانات آموزش مجازی اهدا شد

او اضافه کرد: جشن نیکوکاری امسال 15 اسفند همزمان با سراسر کشور در ۳۰ پایگاه و مرکز نیکوکاری شامل مساجد ، مراکز خیریه ، مرکز پیوند مدارس و نیز در میعادگاههای نمازجمعه برگزار خواهد شد و از جمیع مردم شهرستان تقاضا داریم با حضور پررنگ خود در این سنت خیرخواهانه، تمام کودکان را در داشتن عیدی شاد یاری رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار