مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از نصب و جابجایی ۳۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار با سیم‌های مسی برای کاهش سرقت‌ها در قم خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 28 February 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین‌پنجه با اشاره به وضعیت مشترکین برق در استان اظهار داشت: در استان قم، تعداد 587 هزار مشترک از خدمات برق استفاده می‌کنند که در این میان، 470 هزار مشترک خانگی در قم از برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم تصریح کرد: 73 هزار مشترک قمی مشمول طرح امید هستند،یعنی در هرماه بیشتر از 80 کیلووات مصرف برق ندارند و برق این مشترکین رایگان است.

وی بابیان اینکه اگر مشترکی به میزان مبلغ قبض برق خود اعتراضی دارد می‌تواند به شرکت مراجعه کند تا مأمورین برای تست کنتور در محل حاضر شوند، ابراز کرد: بعضی از مشترکین با توجه به بدهی‌های قبلی ممکن است قبض برق آن‌ها بیش از انتظارشان باشد.

آهنین‌پنجه خاطرنشان کرد: برای اینکه مشترکین از طرح امید بهره‌مند شوند، باید در ماه‌های معمولی 80 کیلو‌بایت و در ماه‌های گرم 200 کیلووات مصرف داشته باشند.

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاح‌شده در دهه فجر نیز عنوان کرد: 80 کیلومتر شبکه فشار ضعیف با هزینه‌ای بالغ‌بر 18 میلیارد تومان، 66 کیلومتر شبکه فشار متوسط بااعتبار 20 میلیارد تومان، 328 دستگاه پست توزیع با 62 میلیارد تومان درمجموع بالغ‌بر 100 میلیارد تومان بخشی از این پروژه‌هاست.

 نصب 200 کیلومتر کابل خودنگهدار در قم 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: امسال 115 کیلومتر تبدیل سیم به کابل خود نگهدار بااعتباری بالغ‌بر 23 میلیارد تومان انجام رسید ، این پروژه‌ها تأمین برق متقاضیان و نیز بهینه‌سازی و مقاوم‌سازی شبکه‌ها را به همراه دارد و آمادگی ما را برای تابستان سال آینده و جلوگیری از سرقت شبکه‌های سیم افزایش می‌دهد.

وی بابیان اینکه حدود 40 درصد از شبکه سیمی استان قم به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده است، اضافه کرد: در سال جاری قرار است 200 کیلومتر انجام شود که 115 کیلومتر آن به نتیجه رسیده است و مابقی تا انتهای سال انجام می‌شود.

آهنین‌پنجه تصریح کرد: در سال آینده نیز چنین فرآیندی را به 300 کیلومتر ارتقا می‌دهیم که اعتبار آن تأمین‌شده و 10 میلیارد تومان جهت مقاوم‌سازی شبکه تخصیص داده‌شده است.

وی اهمیت تبدیل سیم‌های مسی به کابل خود نگهدار را موردتوجه قرارداد و افزود: اگر 300 کیلومتر تبدیل سیم به کابل خود نگهدار محقق شود آمار سرقت‌ها‌ به‌شدت کاهش می‌یابد، که در این زمینه نیروی انتظامی همکاری بسیار خوب و قابل‌تقدیری داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به لزوم استفاده از دستگاه‌های محافظ برق اظهار داشت: توصیه ما به مشترکین برای جلوگیری از صدمات وارده به دستگاه‌های خود این است که در صورت قطعی برق از سیستم اتصال ارت و نول استفاده کنند، همچنین از محافظین برق در منزل استفاده شود.

وی با اشاره به وضعیت خاموشی‌ها در قم یادآور شد:  استان قم در تابستان سال جاری با توجه به سهمیه‌ای که برای استان‌ها در نظر گرفته بودند به دلیل رعایت میزان مصرف و همراهی شهروندان و تفاهم‌نامه‌هایی  با صنایع، کشاورزان و ادارات، دچار خاموشی نشدیم و ‌توانستیم جزء استان‌های سبز شویم.

 به دنبال صفر کردن خاموشی‌ها در تابستان 1400 هستیم 

آهنین‌پنجه با بیان اینکه استان سبز به این معناست که در تابستان دچار خاموشی نشده‌ایم، خاطرنشان کرد: شعار ما در تابستان سال 1400 نیز همانند سال گذشته این است که خاموشی را به صفر برسانیم که امیدواریم طبق دستور وزیر و با کمک مردم و مدیریت مصرف و بهینه مصرف کردن انرژی، خاموشی در تابستان سال آینده به صفر برسد.

وی در مورد مشکلات خاموشی برق تصریح کرد: در زمستان امسال، عدم تأمین سوخت نیروگاه، دلیل اصلی خاموشی سه‌روزه برق در قم بود و ما مجبور بودیم در بعضی از ساعات و نقاط در شب خاموشی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم عنوان کرد: با خاموشی برق که اکثراً در شب ایجاد می‌شود، توانستیم این برق را از طریق اپلیکیشن برق من و از طریق رسانه‌ها در ساعات مناسب‌تری مدیریت کنیم و رضایت نسبی مردم را کسب کنیم.

وی ادامه داد: در بخش خانگی سعی کردیم کمترین میزان خاموشی را داشته باشیم، البته در بخش‌ها به علت اینکه بخش‌های صنعتی و کشاورزی از یک فیدر استفاده می‌کردند، بعضی نارضایتی‌هایی به وجود آمد که در حال حاضر نیز با توجه به نزدیک شدن به‌روزهای گرم کم‌کم این خاموشی‌ها کم می‌شود، هرچند مردم باید با توجه به وضعیت موجود در میزان مصرف برق خود مدیریت کنند.

 تأثیر پایین رمزارزها در مصرف برق قم 

آهنین‌پنجه در مورد موضوع رمز ارزها افزود: این موضوع با توجه به میزان مصرف پایین، تأثیر چندانی در قطعی برق نداشته است، در استان قم تعدادی ماینر جهت رمز ارز فعالیت می‌کرد که هرکدام آن‌ها یک و نیم کیلووات مصرف انرژی داشت.

وی عنوان کرد: استفاده از نیروگاه برق‌آبی ازجمله راهکارهایی برای تأمین برق است، برای اینکه بتوانیم مشکل برق استان را حل کنیم، بیشتر در بخش صنعت بعضی از محدودیت‌ها را اعمال کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم تصریح کرد: تنها کمتر از 2 درصد مصرف برق استان قم ویژه روشنایی معابر است و خاموشی معابر مشکلی از میزان مصرف برق استان حل نمی‌کند، در روشنایی معابر با توجه به رویکرد شرکت به کم‌مصرف کردن لامپ‌ها در روند زیباسازی فضای معابر مورد توجه است.

آهنین‌پنجه در ادامه خاطرنشان کرد: احداث توسعه شبکه در داخل محدوده شهر و در داخل طرح هادی روستاها و بخش‌ها با شرکت برق است، اما اگر خارج از شهر باشد، احداث شبکه با خود مشترک است که هزینه به‌عنوان نیرورسانی در انشعاب به شمار می‌رود.

وی گفت: در بحث انشعاب سه آیتم هزینه وجود دارد، آیتم لوازم اندازه‌گیری شبکه نیرورسانی و امتیاز برق و آن دسته از مشترکین که خارج از طرح باشند که امتیاز نیرورسانی را پرداخت نمی‌کنند ولی شبکه طبق آئین‌نامه با خودشان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم افزود: برای اینکه شرکت برای مشترکین انشعاب انجام دهد باید با پیمانکاری قرارداد بسته و کار انجام شود، البته با هزینه خود اهالی روستا صورت می‌گیرد.

وی در مورد بخش خدمات غیرحضوری اداره برق عنوان کرد: 84 خدمت در بخش خدمات مشترکین و بهره‌برداری و مهندسی و کلیه خدمات و همچنین پرداخت قبض از طریق سامانه 1521 انجام می‌شود و نیازی به حضور مردم در شرکت نیست.

آهنین‌پنجه بیان کرد: تغییر نام، خرید انشعاب، تغییر آدرس و تست کنتور نیز از طریق اپلیکیشن "برق من" انجام می‌شود، سایت ساپا و دفاتر پیشخوان، روش‌های دیگری برای ارائه خدمات هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار