دادستان کل کشور بر حفظ وحدت و افزایش همدلی و هماهنگی های بین قوا برای رشد سرمایه عظیم امنیت در کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 24 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین منتظری که از طریق ویدئوکنرانس و در آئین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی سخن می گفت بزرگترین موضوع کشور در حال حاضر به ویژه در استان های مرزی را مسئله امنیت دانست و گفت؛ ایجاد امنیت برای مردم از وظایف اولیه حکومت و حق مردم است و همه دست اندرکاران باید تمام توان خود را به کار گیرند تا سرمایه عظیم امنیت در ایران اسلامی روز به روز رشد داشته باشد .

وی تصریح کرد در صورت بروز ناامنی بیشترین آسیب به مردم وارد می شود و باید با حفظ وحدت و افزایش همدلی و هماهنگی های بین قوا سرمایه عظیم امنیت در کشورمان رشد داشته باشد و آن دسته که تلاش می کنند برخی مناطق کشور را نا امن نشان دهند در تلاش خود ناکام بمانند.

دادستان کل کشور با اشاره به  وقایع اخیر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سرمایه گذاری عظیم دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بروز حوادثی مشابه آنچه دو روز قبل در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد طبیعی است ولی می بایست با حفظ وحدت و افزایش هماهنگی بین قوا به خصوص در مناطق مرزی اندک ناامنی ها را نیز شاهد نباشیم.

وی با اشاره به زندگی مسالمیت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کشور و نقش آفرینی آنها در برهه های مختلف گفت؛ امتزاج خون مسلمان و مسیحی و شیعه و سنی در 42 سال گذشته به ویژه جنگ تحمیلی 8 ساله در صیانت از انقلاب، ارزش ها و خاک جمهوری اسلامی نشان می دهد که نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به حقوق پیروان ادیان و مذاهب یکسان است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دادستان جدید عمومی و انقلاب ارومیه و دیگر تلاشگران عرصه قضا گفت؛ تابلوی کار ما در دستگاه قضایی سند تحول است چرا که این سند تحول به عنوان برنامه ای جامع و کامل محصول زحمات چندین ساله صاحب نظران این حوزه است و عمل به آن می تواند ارتقاء روزافزون دستگاه قضا را موجب شود.

دادستان کل کشور صیانت از حقوق عامه را از دیگر اولویت های قوه قضائیه عنوان کرد و گفت؛ حفظ حقوق عامه به عنوان اصلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است امر فرا قوه ای است و اگر سازمان های تاثیر گذار در حقوق عامه به وظایف خود عمل نکند بار مسئولیتی دستگاه قضا سنگین می شود ولی در هر شرایط دادستان ها به عنوان تکلیف جدی باید وارد عمل شوند و از حقوق مردم صیانت کنند.

تاکید بر استفاده از ظرفیت قانونی استفاده از پابند الکترونیک و جلوگیری از ورود محکومین به زندانها، نظارت بر زندانیان و تبدیل زندان ها به کلاس های انسان سازی، نظارت بر ظابطین قوه قضائیه، حمایت جدی از اشتغال و تولیدکنندگان، مبارزه جدی با پدیده قاچاق از دیگر محورهای سخنان دادستان کل کشور بود.

در این جلسه آقای مجیدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه معرفی و آقای حبیبی دادستان پیشین به عنوان دادیار دادسرای دیوان عالی کشور راهی پایتخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار