مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی
طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۱۲ مرکز درمانی تامین اجتماعی آذربایجان غربی اجرا می شود .
کد خبر: ۹۴۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 23 February 2021
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به حذف دفترچه‌های کاغذی این سازمان و با هدف توسعه خدمات الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۱۲ مرکز درمانی تامین اجتماعی و پنج هزار مرکز طرف قرارداد به این طرح مجهز شده و خدمات ارائه می‌دهند.
 
دکتر صادق اسمعیل‌زاده  با بیان اینکه ۱۲ مرکز درمانی شامل بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی امام رضا (ع)، پلی کلینیک حضرت فاطمه (س) و پلی کلینیک حضرت ولی عصر (عج) در ارومیه، پلی کلینیک سلماس، درمانگاه های تخصصی شهید باکری و حضرت فاطمه (س) میاندوآب، درمانگاه خاتم الانبیای خوی، درمانگاه های نقده و بوکان، بیمارستان فجر و درمانگاه عمومی ماکو و دی کلینیک مهاباد است.گفت :در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با پنج هزار و ۷۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی طرف قرار داد است

وی  گفت: از این تعداد نیز حدود ۹۰ درصد به صورت نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند و خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: این امر با هدف حذف دفترچه‌های درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، سازمان صورت گرفته است.

  • اسمعیل‌زاده بیان کرد: متقاضیان می‌توانند در همه ساعات شبانه روز با مراجعه به سایت الکترونیکی https:// eservices.tamin.ir از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تامین اجتماعی بوه و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی است.

وی گفت: پزشکان موظف هستند که نسخه الکترونیک صادر می‌کنند و اگر امکانات نداشته باشند و به سیستم الکترونیک مجهز نشده باشند، می‌تواند با سربرگ خود نسخه صادر کنند و خدمات لازم در این صورت به بیمه شده ارائه می‌شود. 



در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات شعب و کارگزاری‌های این بیمه بهره‌مند می‌شوند، ۳۸۰ هزار نفر از این تعداد جزو بیمه شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه شدگان تبعی یعنی خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهد.

این تعداد در بخش‌های بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت می‌کنند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار